
Litevská skupina Dancer přišla v roce 2018 na trh s elektrickým městským autobusem vyrobeným z kompozitních materiálů z recyklovaných PET láhví. S pomocí evropských fondů byl vyvinutý jako "vizionářský přístup k automobilovému průmyslu" od nuly. V první fázi vycházel z trolejbusu Škoda 14Tr. Dancer získal osvědčení EU pro provoz s cestujícími v roce 2019. První dva autobusy vyjely před pěti lety v litevském přístavním městě Klaipéda. Právě Kaipéda bude zřejmě jediným městem s elektrobusy Dancer. Jejich výrobce vyhlásil konkurz.
Litevská skupina Dancer přišla v roce 2018 na trh s elektrickým městským autobusem vyrobeným z kompozitních materiálů z recyklovaných PET láhví. S pomocí evropských fondů byl vyvinutý jako "vizionářský přístup k automobilovému průmyslu" od nuly. V první fázi vycházel z trolejbusu Škoda 14Tr. Dancer získal osvědčení EU pro provoz s cestujícími v roce 2019. První dva autobusy vyjely před pěti lety v litevském přístavním městě Klaipéda. Právě Kaipéda bude zřejmě jediným městem s elektrobusy Dancer. Jejich výrobce vyhlásil konkurz.
V roce 2023 se výrobce objevil na Busworld 2023. Premiéru autobusu 12metrového elektrického autobusu Dancer s hmotností pouze 8,6 tun ohodnotil Dancer group jako mimořádnou, "stánek navštívili téměř všichni zástupci největších značek v tomto odvětví. Hostům se obzvláště líbil unikátní design autobusu Dancer, jeho nízká hmotnost a nejmodernější technologie v konstrukci i provozu. Stánek Dancer navštívili i litevští dopravci, kteří se podělili o své zkušenosti a rady. Alvydas Naujėkas, ředitel Dancer group (UAB Vėjo projekatai a UAB Elektrinio transport sistemos), při té příležitosti uvedl: "Doufám, že autobusy Dancer budou brzy k dispozici nejen v Litvě, ale i v dalších zemích. Zájem projevili dopravci ze severských zemí, Německa, Francie, Nizozemska, Belgie a dalších evropských zemí projevili mimořádný zájem o dva modely autobusů, které vyrábíme, a o řešení elektromobility, která jsme s nimi na výstavě nabídli. Nebuďte proto překvapeni, až příště uvidíte autobusy Dancer ne na výstavě, ale přepravovat cestující v ulicích evropských měst."
Od veletrhu Busworld 2023 se však neobjevily o nových objednávkách žádné zprávy. Prvních deset Dancerů v pravidelném provozu v Klaipédě u UAB Klaipėdos autobusų parkas tak bude zřejmě i posledními. Litevská skupina Dancer po více než roce soudních sporů o možnost restrukturalizace závazků zahájila v dubnu 2025 pro UAB Vėjo projekatai a UAB Elektrinio transport sistemos konkurzní řízení.
Pro Dacer byl klíčový rok 2022, kdy se společnost obrátila na investiční fond New Capital s žádostí o půjčku ve výši 1,8 milionu eur; půjčka byla poskytnuta do července 2025 a získána zástavou továrny. Podle zakladatele společnosti Dancer Bus Alvydase Naujekas vedlo jednání New Capital k tomu, že firmy byly dotlačeny k bankrotu. "Přestože existovala příležitost k restrukturalizaci závazků a řešení finančních problémů, jeho postoj a jednání způsobily nenapravitelné škody", uvedl na síti Linkedin. "Autobusy Dancer přepravují cestující v Klaipėdě již pět let, ale na větší počet těchto inovativních autobusů si bude muset ještě dlouho počkat".