Mercedes-Benz Citaro - interiér.
DaimlerChrysler divize Autobusy dodá 450 městských autobusů - 350 samostatných a 100 kloubových autobusů typu Mercedes-Benz Citaro - pro istanbulský dopravní podnik. Jedná se o první dodávku západoevropských nízkopodlažních autobusů do Turecka.
DaimlerChrysler divize Autobusy dodá 450 městských autobusů - 350 samostatných a 100 kloubových autobusů typu Mercedes-Benz Citaro - pro istanbulský dopravní podnik. Jedná se o první dodávku západoevropských nízkopodlažních autobusů do Turecka.
Stuttgart/Istanbul – DaimlerChrysler divize Autobusy podepsala dne 1.2.2005 s dopravním podnikem IETT (Istanbul Elektrik Tramvay ve Tűnel) kontrakt zajišťující dodávku 450 městských autobusů. Tato zakázka zahrnuje 350 samostatných a 100 kloubových autobusů typu Mercedes-Benz CITARO z produkce výrobního závodu v Mannheimu. Dodání autobusů má být uskutečněno v průběhu roku 2005.
Obchodního ředitel divize DaimlerChrysler Autobusy Wolfgang Diez k tomu uvedl: "Zakázka od IETT potvrzuje spolupráci Turecka a Německa v rámci naší evropské výrobní a dodavatelské asociace. Moderními nízkopodlažními autobusy vytváří IETT v tomto regionu nový standard pro lokální veřejnou dopravu."
Městské autobusy typu CITARO, jež budou nasazeny v istanbulské městské dopravě, jsou prvními nízkopodlažními autobusy, které si Turecko objednalo. Vystřídají dosavadní vysokopodlažní autobusy, a zvýší tak standardy turecké městské linkové dopravy. Mercedes-Benz CITARO je nejúspěšnějším z třídy nízkopodlažních linkových autobusů v Evropě. Na podzim roku 2004 opustil montážní linku již desetitisící autobus CITARO. Jen v roce 2004 se prodalo více než 2500 vozidel tohoto typu. Svou hospodárností a ohleduplností k životnímu prostředí určuje typ CITARO standardy pro autobusy této třídy.
Cestující oceňují zejména pohodlné nastupování a vystupování, které umožňuje nízkopodlažní provedení autobusu a komfortní a prostorné zařízení interiéru s velkorysým rozmístěním madel a vysoce výkonnou klimatizací. Typ CITARO navíc disponuje elektronickým systémem brzd (EBS) doplněným kotoučovými brzdami a ABS. Provozovatelé profitují u typu CITARO nejen z motoru, který v sobě spojuje výkon a úspornost, ale i z konstrukčního provedení umožňujícího snadnou údržbu i servis a v neposlední řadě i z vysoké obsaditelnosti cestujícími.
Istanbulský dopravní podnik IETT disponuje vozovým parkem čítajícím více než 2 500 autobusů a denně přepraví na 475 linkách přibližně 1,5 milionů cestujících. Každý autobus je dennodenně využíván průměrně 600 cestujícími. Od počátku roku 1997 nakupoval IETT výhradně autobusy Mercedes-Benz. Každé páté vozidlo istanbulského dopravního podniku nosí dnes na sobě třícípou hvězdu Mercedesu.
Tisková zpráva EvoBus Bohemia. Foto BUSportál.
Obchodního ředitel divize DaimlerChrysler Autobusy Wolfgang Diez k tomu uvedl: "Zakázka od IETT potvrzuje spolupráci Turecka a Německa v rámci naší evropské výrobní a dodavatelské asociace. Moderními nízkopodlažními autobusy vytváří IETT v tomto regionu nový standard pro lokální veřejnou dopravu."
Městské autobusy typu CITARO, jež budou nasazeny v istanbulské městské dopravě, jsou prvními nízkopodlažními autobusy, které si Turecko objednalo. Vystřídají dosavadní vysokopodlažní autobusy, a zvýší tak standardy turecké městské linkové dopravy. Mercedes-Benz CITARO je nejúspěšnějším z třídy nízkopodlažních linkových autobusů v Evropě. Na podzim roku 2004 opustil montážní linku již desetitisící autobus CITARO. Jen v roce 2004 se prodalo více než 2500 vozidel tohoto typu. Svou hospodárností a ohleduplností k životnímu prostředí určuje typ CITARO standardy pro autobusy této třídy.
Cestující oceňují zejména pohodlné nastupování a vystupování, které umožňuje nízkopodlažní provedení autobusu a komfortní a prostorné zařízení interiéru s velkorysým rozmístěním madel a vysoce výkonnou klimatizací. Typ CITARO navíc disponuje elektronickým systémem brzd (EBS) doplněným kotoučovými brzdami a ABS. Provozovatelé profitují u typu CITARO nejen z motoru, který v sobě spojuje výkon a úspornost, ale i z konstrukčního provedení umožňujícího snadnou údržbu i servis a v neposlední řadě i z vysoké obsaditelnosti cestujícími.
Istanbulský dopravní podnik IETT disponuje vozovým parkem čítajícím více než 2 500 autobusů a denně přepraví na 475 linkách přibližně 1,5 milionů cestujících. Každý autobus je dennodenně využíván průměrně 600 cestujícími. Od počátku roku 1997 nakupoval IETT výhradně autobusy Mercedes-Benz. Každé páté vozidlo istanbulského dopravního podniku nosí dnes na sobě třícípou hvězdu Mercedesu.
Tisková zpráva EvoBus Bohemia. Foto BUSportál.
Mercedes-Benz Citaro na Best Bus Vienna 2004.