Daimler stáhl ke kontrole eCitaro s polovodičovými bateriemi
Do Wiesbadenu dodal EvoBus 21 článkových eCitaro G s polovodičovými bateriemi v polovině února 2021. Všechny musí projít kontrolou.

Důvodem je porucha izolace a možnost zkratu. Potenciální porucha se týká 30 vozidel eCitaro G, nejvíce se dotkla provozu ve Wiesbadenu.
Důvodem je porucha izolace a možnost zkratu. Potenciální porucha se týká 30 vozidel eCitaro G, nejvíce se dotkla provozu ve Wiesbadenu.
Problémy jsou s polovodičovými bateriovými autobusy, které Daimler dodal do německého města Wiesbaden v únoru. 21 vozů Mercedes-Benz eCitaro je už dva týdny mimo provoz. Jejich baterie procházejí kontrolami z důvodu chybné izolace, která by mohla vést ke zkratu, uvedl server electrive.com.

Provozovatel dopravy ESWE se od 22. února musel obejít bez autobusů eCitaro. Nejnovější autobusy s polovodičovými bateriemi byly do Wiesbadenu dodány vůbec poprvé v polovině února. Jde o 21 autobusů, které jsou součástí objednávky na 56 vozidel. Pro electrive.com uvedl ESWE, že autobusy "mohly být až do odvolání jen v omezeném provozu, výrobce EvoBus/Mercedes je stáhl."

Uvedeným problémem je riziko zkratu baterie. „V rámci našeho průběžného monitorování jsme zjistili, že může dojít k poruše izolace v článkových modulech vozidel Mercedes-Benz eCitaro s pevnými vysokonapěťovými bateriemi. Z toho důvodu může dojít ke zkratu článku v baterii,“ řekl výrobce užitkových vozidel. Polovodičové baterie pocházejí od francouzské společnosti Blue Solutions.

Podle Daimler „potenciální chyba“ může postihnout celkem 30 eCitaro, z toho 21 ve Wiesbadenu. "U nich prochází polovodičové vysokonapěťové baterie kontrolou a v případě potřeby jsou prováděna nápravná opatření. Naši zákazníci byli o tom okamžitě informováni a byli požádáni o okamžité odstavení příslušných vozidel z provozu. V současné době jsou vozidla vracena zpět zákazníkům, takže nepůjde o dlouhodobý dopad na provoz nebo dodávky eCitaro s polovodičovou baterií,“ upřesnil Daimler Buses. „Zajímáme se o maximální možnou bezpečnost našich produktů.“

Stažení autobusů z provozu má největší vliv na dopravce z Wiesbadenu, tento problém se však týká i dalších dopravců. Například, mnichovský MVG uvedl v lednu do provozu dva autobusy téhož typu - eCitaro G. Dopravce v prohlášení uvádí, že byl nucen je z provozu stáhnout: "podle výrobce je důvodem obava, že by mohlo docházet k přehřátí baterií vozidla. Autobusy budou, až do opětovného uvedení do provozu, nahrazeny konvenčními autobusy s dieselovým nebo hybridním pohonem".

Prvním zákazníkem kloubových autobusů eCitaro G se stal na konci října 2020 ETH Zürich ze Švýcarska. Jeho vozy však využívají rychlonabíjení prostřednictvím pantografu. Možný problém s bateriemi se týká jen nové technologie solid-state baterií s pevným elektrolytem, které jsou určeny jen pro pomalé nabíjení.