Podle německých médií muselo být přibližně 70 elektrických autobusů od nizozemské společnosti Ebusco vyřazeno z provozu z důvodu vad v karosériích. Výrobce, který se nedávno jen těsně vyhnul bankrotu, dodal v letech 2022 a 2023 do Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) 90 elektrických autobusů. Podle BVG si cestující žádného rozdílu nevšimnou.
Podle německých médií muselo být přibližně 70 elektrických autobusů od nizozemské společnosti Ebusco vyřazeno z provozu z důvodu vad v karosériích. Výrobce, který se nedávno jen těsně vyhnul bankrotu, dodal v letech 2022 a 2023 do Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) 90 elektrických autobusů. Podle BVG si cestující žádného rozdílu nevšimnou.
Mluvčí BVG potvrdil, že „v současné době existuje problém se zárukou“. Konkrétně během rutinních kontrol autobusů dodaných v letech 2022 a 2023 „byly včas zjištěny malé praskliny v rámu vozidla“. Postiženo je přibližně 70 z 90 dvanáctimetrových elektrických autobusů tohoto typu.
Vozidla jsou v záruce a nebudou používána, dokud nebudou závady odstraněny. Ačkoli se to týká přibližně čtvrtiny současné flotily elektrických autobusů BVG, celkem 277 vozidel, státní společnost neočekává žádný znatelný dopad na cestující.
Plán oprav se koordinuje s výrobcem. „V současné době se očekává, že práce začnou krátce po začátku roku a pro všechna vozidla budou dokončeny v prvním čtvrtletí.“ Cestující si situace všimli již dříve, protože na některých trasách byly místo obvyklých městských autobusů používány větší kloubové elektrické autobusy Solaris.
Ebusco se od roku 2024 potýká s problémy s dodávkami a financemi. Výrobce změnil svůj obchodní model na OED, výroba karoserie a podvozku probíhá v Číně. O téměř polovinu snížil počet zaměstnanců. Podle zprávy předložené na své valné hromadě 16. prosince 2025 letos zatím snížil svou ztrátu. Omezení likvidity a problémy s provozem podle tiskové zprávy Ebusco "nadále přetrvávají a nadále vynakládá veškeré úsilí na implementaci nápravných opatření k jejich řešení. Klíčovými prvky opatření jsou úvěr na provozní kapitál ve výši 9 milionů EUR, který poskytl jeden z partnerů společnosti Ebusco v Číně, a rámcová dohoda s čínským smluvním výrobcem, podle níž se očekává, že zásoby související s autobusy Ebusco 3.0 budou nakupovány a financovány lokálně".

Trnava pořizuje první elektrické autobusy
Gran Canaria s deseti novými autobusy Iveco E-Way
MAN Truck & Bus získal největší objednávku na eBusy…


