(čtk) Společnost ČSAD Bus Ústí nad Labem investuje letos 175 miliónů korun na nákup nových autobusů. Staré vozy na naftu nahradí firma autobusy s pohonem na plyn. Podnik má zatím 52 plynových
(čtk) Společnost ČSAD Bus Ústí nad Labem investuje letos 175 miliónů korun na nákup nových autobusů. Staré vozy na naftu nahradí firma autobusy s pohonem na plyn. Podnik má zatím 52 plynových
(čtk) Společnost ČSAD Bus Ústí nad Labem investuje letos 175 miliónů korun na nákup nových autobusů. Staré vozy na naftu nahradí firma autobusy s pohonem na plyn. Podnik má zatím 52 plynových autobusů, což je nejvíce z dopravců v Česku.
"Ekologie je jednou z priorit naší společnosti, stlačený zemní plyn přitom patří podle Evropské unie za nejperspektivnější palivo," řekl obchodní náměstek Michal Jergl.
Loni ČSAD Bus nakoupil 48 nových vozů. Letos chce vozový park rozšířit o dalších 32 autobusů s pohonem na zemní plyn. Jeden plynový autobus stojí okolo čtyř miliónů korun, zatímco cena vozidla s naftovým motorem je asi o milión korun nižší. Náklady by firma částečně mohla pokrýt ze státní dotace, kterou letos ministerstvo dopravy poprvé na koupi autobusů na plyn poskytuje. Na jeden vůz s plynovým pohonem dá stát 700 tisíc korun. Ekobusy podle Jergla nevylučují žádné prachové částice a oproti novým autobusům s dieselovým motorem vyloučí ročně o 8200 kilogramů nebezpečných zplodin méně. První čtyři nové autobusy na plyn již jezdí na Teplicku, Litoměřicku a Chomutovsku.
Firma loni hospodařila se ziskem zhruba 21,4 miliónu korun, což je o deset procent více než v roce 2002. Tržby společnosti stouply o 25 miliónů korun na 715 miliónů korun, řekl Jergl. Hospodaření společnosti letos ovlivní podle Jergla zvýšení spotřební daně na motorovou naftu a zavedení nové spotřební daně na zemní plyn. "Předpokládáme hospodaření se ziskem, autobusy najezdí opět přes 22 miliónů kilometrů," řekl. Autobusy společnosti, která zajišťuje většinu linkové dopravy v Ústeckém kraji a na Českolipsku, loni ujely 22,5 miliónu kilometrů.
"Ekologie je jednou z priorit naší společnosti, stlačený zemní plyn přitom patří podle Evropské unie za nejperspektivnější palivo," řekl obchodní náměstek Michal Jergl.
Loni ČSAD Bus nakoupil 48 nových vozů. Letos chce vozový park rozšířit o dalších 32 autobusů s pohonem na zemní plyn. Jeden plynový autobus stojí okolo čtyř miliónů korun, zatímco cena vozidla s naftovým motorem je asi o milión korun nižší. Náklady by firma částečně mohla pokrýt ze státní dotace, kterou letos ministerstvo dopravy poprvé na koupi autobusů na plyn poskytuje. Na jeden vůz s plynovým pohonem dá stát 700 tisíc korun. Ekobusy podle Jergla nevylučují žádné prachové částice a oproti novým autobusům s dieselovým motorem vyloučí ročně o 8200 kilogramů nebezpečných zplodin méně. První čtyři nové autobusy na plyn již jezdí na Teplicku, Litoměřicku a Chomutovsku.
Firma loni hospodařila se ziskem zhruba 21,4 miliónu korun, což je o deset procent více než v roce 2002. Tržby společnosti stouply o 25 miliónů korun na 715 miliónů korun, řekl Jergl. Hospodaření společnosti letos ovlivní podle Jergla zvýšení spotřební daně na motorovou naftu a zavedení nové spotřební daně na zemní plyn. "Předpokládáme hospodaření se ziskem, autobusy najezdí opět přes 22 miliónů kilometrů," řekl. Autobusy společnosti, která zajišťuje většinu linkové dopravy v Ústeckém kraji a na Českolipsku, loni ujely 22,5 miliónu kilometrů.