COMETT PLUS má první zkušenosti s elektrickými autobusy
Šest autobusů CROSSWAY LE ELEC pro COMETT PLUS je vybaveno sadou 7 bateriových bloků umístěných na střeše a v zadním prostoru vozidel. Foto COMETT PLUS

Mezi Jihočeským Táborem a Středočeskou Vlašimí a Benešovem jezdí autobusy IVECO CROSSWAY LE ELEC od začátku prosince. Pro dobíjení COMETT PLUS instaloval ve svém areálu v Táboře dvanáct dobíjecích míst pro plug-in nabíjení s výkonem až 200 kW na jedno dobíjecí místo. Dále ve svém areálu využívá k výrobě elektrické energie i vlastní fotovoltaickou elektrárnu, kde uvažuje o možnosti využití sdílené energie. Solární panely jsou umístěny na třech budovách v sídle společnosti s instalovaným výkonem 129,22 kWp sloužící pro vlastní spotřebu.

Mezi Jihočeským Táborem a Středočeskou Vlašimí a Benešovem jezdí autobusy IVECO CROSSWAY LE ELEC od začátku prosince. Pro dobíjení COMETT PLUS instaloval ve svém areálu v Táboře dvanáct dobíjecích míst pro plug-in nabíjení s výkonem až 200 kW na jedno dobíjecí místo. Dále ve svém areálu využívá k výrobě elektrické energie i vlastní fotovoltaickou elektrárnu, kde uvažuje o možnosti využití sdílené energie. Solární panely jsou umístěny na třech budovách v sídle společnosti s instalovaným výkonem 129,22 kWp sloužící pro vlastní spotřebu.

Elektrické meziměstské autobusy jezdí v pilotním provozu na linkách 453 Tábor – Ratibořské Hory – Mladá Vožice – Vlašim a 455 Tábor – Hlasivo – Mladá Vožice – Postupice – Benešov. Projekt podporuje Středočeský a Jihočeský kraj, resp. Sdružení měst a obcí Táborska. Obě linky provozuje COMETT PLUS svým jménem v rámci projektu o mezikrajské spolupráci. Veškeré náklady na vozidla i nabíjecí infrastrukturu pokryl ze svých zdrojů.

Všech šest autobusů CROSSWAY LE ELEC je vybaveno sadou 7 bateriových bloků s celkovou kapacitou 466 kWh umístěných na střeše a v zadním prostoru vozidel. Vozy mají naplánované jedno dobíjení přes den s plánovaným denním výkonem od 250 do 350 km a následně se dobíjí a balancují přes noc přibližně 3 hodiny. Jeden autobus nabízí 43 míst k sezení. Výbava  je standardní podle požadavků PID.

Elektrický CROSSWAY Low Entry Line 12M Electric pro COMETT PLUS je určený pro meziměstskou dopravu (Class II) a je nízkopodlažní v přední části. IVECO BUS symbolicky předalo první vůz z šesti objednaných Aleši Melichovi, jednateli společnosti COMETT PLUS, na veletrhu CZECHBUS. Šlo zároveň o první plně elektrický Crossway tohoto typu v České republice.

Na začátku prosince IVECO BUS představilo CROSSWAY ELEC high-floor, meziměstský elektrický vysokopodlažní autobus.

COMETT PLUS připravuje další elektrifikaci. Na linkách MHD v Táboře, Sezimově Ústí a Plané nad Lužnicí nahradí autobusy na CNG bateriovými Solaris Urbino electric.


COMETT PLUS má první zkušenosti s elektrickými autobusy
Dobíjecí místa pro plug-in nabíjení, každé s výkonem až 200 kW, jsou umístěna v COMETT PLUS v Táboře. K výrobě elektrické energie využívá vlastní fotovoltaickou elektrárnu. Solární panely jsou umístěny na třech budovách v sídle společnosti s instalovaným výkonem 129,22 kWp. Foto COMETT PLUS
COMETT PLUS má první zkušenosti s elektrickými autobusy
COMETT PLUS má první zkušenosti s elektrickými autobusy
Vozy jsou vybaveny bezpečnostními systémy ADAS. Foto COMETT PLUS