* Autobusové nádraží v H. Králové bude mít zpoždění přes dva měsíce.*
* Autobusové nádraží v H. Králové bude mít zpoždění přes dva měsíce.*
cerstvezpravy.cz 2.2.2007 - Stavba autobusového nádraží v Hradci Králové bude zřejmě mít asi dva a půl měsíce zpoždění. Důvodem jsou komplikace při stavbě složité ocelové konstrukce vlastního terminálu. Původně měla firma Strabag nádraží postavit do srpna. ČTK to řekl náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.
O prodloužení termínu se Strabagem nyní jedná Dopravní podnik města Hradce Králové, který je investorem nádraží. "Zatím ale nedošlo k dohodě. Jakmile k ní dojde, půjde příslušný materiál do rady a zastupitelstva města," řekl Malíř. Stavba nádraží za přibližně 300 milionů korun začala loni v srpnu a je hlavní prioritou hradecké radnice.
Pokud by se autobusový terminál nepodařilo dokončit do závěru letošního roku, přišel by podnik o dotaci na terminál z fondů Evropské unie ve výši 62 milionů korun. Kdyby Strabag nádraží do konce roku postavit nestihl, propadla by podle Malíře jeho bankovní garance ve prospěch města.
Komplikace se objevily při tvorbě prováděcí dokumentace ke stavbě vlastní ocelové konstrukce. "Ukázala se řada problémů z hlediska statiky," řekl dříve ČTK ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich. Architekty navržené netradiční zastřešení terminálu vzdáleně připomíná konstrukci střechy olympijského stadionu v Mnichově. Více na www.cerstvezpravy.cz
O prodloužení termínu se Strabagem nyní jedná Dopravní podnik města Hradce Králové, který je investorem nádraží. "Zatím ale nedošlo k dohodě. Jakmile k ní dojde, půjde příslušný materiál do rady a zastupitelstva města," řekl Malíř. Stavba nádraží za přibližně 300 milionů korun začala loni v srpnu a je hlavní prioritou hradecké radnice.
Pokud by se autobusový terminál nepodařilo dokončit do závěru letošního roku, přišel by podnik o dotaci na terminál z fondů Evropské unie ve výši 62 milionů korun. Kdyby Strabag nádraží do konce roku postavit nestihl, propadla by podle Malíře jeho bankovní garance ve prospěch města.
Komplikace se objevily při tvorbě prováděcí dokumentace ke stavbě vlastní ocelové konstrukce. "Ukázala se řada problémů z hlediska statiky," řekl dříve ČTK ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich. Architekty navržené netradiční zastřešení terminálu vzdáleně připomíná konstrukci střechy olympijského stadionu v Mnichově. Více na www.cerstvezpravy.cz