BUSmonitor: To je ona. Nová tramvaj pro Prahu.
REPRO: MAFRA

MFD přinesla v části Praha informace k tramvaji Škoda 15T včetně návrhu designu.
Reklama
MFD přinesla v části Praha informace k tramvaji Škoda 15T včetně návrhu designu.
STŘEDA 13. ÚNORA 2008 Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha Autor: PETR ŠVEC
Převzetí materiálu včetně návrhu designu BUSportál konzultoval s redakcí MFD. Děkujeme.
Text na zpravy.idnes.cz
Návrh nízkopodlažní tramvaje, která začne v hlavním městě jezdit na konci příštího roku. Celkem jich Praha koupí 250

Praha - Praha čeká na zcela nový typ nízkopodlažní tramvaje, který pro hlavní město staví plzeňská továrna Škoda Transportation.

Její podobu továrna i pražský Dopravní podnik úzkostlivě tají - přesto se MF DNES podařilo návrh designu vozu získat.

Podle mluvčí plzeňské továrny Radky Pistoriusové má být zbrusu nová tramvaj s označením Škoda 15T oficiálně představena do poloviny března.

„Nyní stavíme prototyp a máme už nakoupené komponenty na stavbu dalších vozů,“ uvedl ředitel realizace Škody Trasportation Marek Herbst.

Autorem návrhu je design studio architekta Patrika Kotase, jenž v minulosti na vývoji nízkopodlažních tramvají již pracoval.

Kotas se podílel také na podobě kloubových tramvají v ČKD, které v Praze byly k vidění v druhé polovině devadesátých let.

Krachující továrna však tehdy nedokázala vývoj vozů dokončit a čtyři tramvaje celkem za sto milionů korun pak dlouhá léta jen stály v pankrácké vozovně. Byly totiž velmi poruchové a Dopravnímu podniku se už nikdy nepodařilo dostat je do ostrého provozu.

Vůz šitý na míru metropoli V následujících letech se budou muset pracovníci Škodovky pořádně otáčet. Do deseti let mají totiž do Prahy dodat 250 nových tramvají.

Město za ně zaplatí dohromady 17 miliard korun - což znamená 68 milionů korun za jeden vůz.

Škodovka vyrábí tramvaje přímo na míru podmínkám, které vozy v pražských ulicích čekají. Tramvaje musí mít například více podvozků s pohonem, aby dokázaly zdolat všechna pražská stoupání včetně toho nejprudšího v Trojské ulici.

Také musí být užší než obvyklé typy, aby se protáhly městskými uličkami a ostrými zatáčkami.

Taková má být i Škoda 15T.

Nákres nové tramvaje nechtělo včera vedení plzeňské továrny komentovat. „Počkejte si na oficiální prezentaci,“ odmítl Pavel Novák, mediální zástupce firmy.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Další zajímavé informace o pražských tramvajích v MFD na jiném místě sešitu Praha: Polovina tramvají bez schodů.