10. 04. 2007 www.kladno.cz -
Mnozí lidé, kteří cestují autobusem za prací, k lékaři nebo do škol, musí zase o něco hlouběji sáhnout do kapsy. Od začátku dubna se totiž zvedly ceny jízdného v dotované středočeské integrované dopravě až o dvě koruny za jednu jízdu.
Ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa cestující ubezpečil, že došlo ke zdražení jízdného jen u skupiny spojů, které jsou provozovány v rámci středočeské integrované dopravy. “Museli jsme se v této záležitosti přizpůsobit rozhodnutí krajského zastupitelstva. V jeho důsledku se výše jízdného více přiblížila cenám v pražské integrované dopravě. Nestalo se, že by bylo zdraženo jízdné na linkách, kde jsme ceny zvyšovali už v lednu kvůli mýtnému. Jízdné zůstalo stejné u spojů, které jezdí bez dotace, a také na linkách městské hromadné dopravy, kde máme smlouvu s kladenským magistrátem,” vysvětlil ředitel ČSAD MHD Kladno.
Dopravci, kteří od kraje dotace na běžné jízdné nedostávají, neměli důvod zdražovat. Zda ceny vydrží delší dobu na stávající úrovni, ale není jisté. Záležet bude na mnoha okolnostech. Dalším důvodem ke zdražování by bylo vládou připravované zvýšení DPH z pěti na devět procent a také zavedení placení mýtného na silnicích první třídy.
“Stát nám stále hází klacky pod nohy. I s moderními autobusy musíme za mýtné měsíčně platit čtyřicet tisíc korun. Nejhorší je, že na opatření vždy doplatí cestující,” řekl soukromý autodopravce Zdeněk Kulhánek.
“Zavedení mýtného i na silnicích první třídy, což jsou v Kladně ulice Unhošťská a část Kročehlavské, bude patrně nutné do cen jízdného promítnout. Přestože jsme kvůli mýtnému pomáhali kraji se žádostí o výjimku, nepodařilo se nám ji získat,” poznamenal ředitel kladenské ČSAD MHD Landa.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky by mělo být mýtné na silnicích prvních tříd zavedeno od ledna příštího roku. “Jeho výše bude ve srovnání s dálnicemi a rychlostními komunikacemi zhruba poloviční, průměrná sazba by měla být přibližně dvě koruny za jeden kilometr. Systém bude fungovat s využitím satelitní a mikrovlnné techniky,” informoval mluvčí.
http://www.kladno.cz/view.php?cisloclanku=2007041002
Ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa cestující ubezpečil, že došlo ke zdražení jízdného jen u skupiny spojů, které jsou provozovány v rámci středočeské integrované dopravy. “Museli jsme se v této záležitosti přizpůsobit rozhodnutí krajského zastupitelstva. V jeho důsledku se výše jízdného více přiblížila cenám v pražské integrované dopravě. Nestalo se, že by bylo zdraženo jízdné na linkách, kde jsme ceny zvyšovali už v lednu kvůli mýtnému. Jízdné zůstalo stejné u spojů, které jezdí bez dotace, a také na linkách městské hromadné dopravy, kde máme smlouvu s kladenským magistrátem,” vysvětlil ředitel ČSAD MHD Kladno.
Dopravci, kteří od kraje dotace na běžné jízdné nedostávají, neměli důvod zdražovat. Zda ceny vydrží delší dobu na stávající úrovni, ale není jisté. Záležet bude na mnoha okolnostech. Dalším důvodem ke zdražování by bylo vládou připravované zvýšení DPH z pěti na devět procent a také zavedení placení mýtného na silnicích první třídy.
“Stát nám stále hází klacky pod nohy. I s moderními autobusy musíme za mýtné měsíčně platit čtyřicet tisíc korun. Nejhorší je, že na opatření vždy doplatí cestující,” řekl soukromý autodopravce Zdeněk Kulhánek.
“Zavedení mýtného i na silnicích první třídy, což jsou v Kladně ulice Unhošťská a část Kročehlavské, bude patrně nutné do cen jízdného promítnout. Přestože jsme kvůli mýtnému pomáhali kraji se žádostí o výjimku, nepodařilo se nám ji získat,” poznamenal ředitel kladenské ČSAD MHD Landa.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky by mělo být mýtné na silnicích prvních tříd zavedeno od ledna příštího roku. “Jeho výše bude ve srovnání s dálnicemi a rychlostními komunikacemi zhruba poloviční, průměrná sazba by měla být přibližně dvě koruny za jeden kilometr. Systém bude fungovat s využitím satelitní a mikrovlnné techniky,” informoval mluvčí.
http://www.kladno.cz/view.php?cisloclanku=2007041002