Dopravní podnik chce lidem zpříjemnit cestování. Vozy bude decentně parfémovat
zpravy.idnes.cz - 15.2.2010 - Praha - Snad každý Pražan dokáže z paměti vydolovat vzpomínku na nejhorší zážitek z jízdy v městské hromadné dopravě. Zpravidla je spojen se zápachem, který člověka praští do nosu, sotva vkročí do autobusu nebo tramvaje.
Dopravní podnik s tím chce bojovat. Ne tím, že bude vyhánět bezdomovce, kteří jsou většinou viníky nepříjemného odéru, ale parfémováním vozů. „Velmi nás zaujala myšlenka uskutečněná v Lisabonu, kde jsou vozy decentně parfémovány a člověk tak při jízdě zažívá i příjemný smyslový zážitek,“ popisuje Ondřej Pečený z Dopravního podniku jeden z nápadů, jak zpříjemnit jízdu hromadnou dopravou.
zpravy.idnes.cz - 15.2.2010 - Praha - Snad každý Pražan dokáže z paměti vydolovat vzpomínku na nejhorší zážitek z jízdy v městské hromadné dopravě. Zpravidla je spojen se zápachem, který člověka praští do nosu, sotva vkročí do autobusu nebo tramvaje.
Dopravní podnik s tím chce bojovat. Ne tím, že bude vyhánět bezdomovce, kteří jsou většinou viníky nepříjemného odéru, ale parfémováním vozů. „Velmi nás zaujala myšlenka uskutečněná v Lisabonu, kde jsou vozy decentně parfémovány a člověk tak při jízdě zažívá i příjemný smyslový zážitek,“ popisuje Ondřej Pečený z Dopravního podniku jeden z nápadů, jak zpříjemnit jízdu hromadnou dopravou.
Více na zpravy.idnes.cz
Pozn. BUSportálu: Nedostatek hygieny parfémováním se řešil za středověku, uchylují se k tomu i nevábně vonící starší dámy. Výsledná směs bývá třeskutá. Od zavánějícího spolucestujícího je možno se v dopravním prostředku v rámci možností vzdálit, před naparfémovaným interiérem úniku není. Možná by se v Lisabonu našlo i něco jiného k napodobení - třeba infrastruktura, vozový park a obsazenost vozů. Druhá věc je, že je tu jakýsi záměr a médium téma bere ve stylu "Autobusy provoní parfém. Dopravní podnik chce lidem zpříjemnit cestování. Vozy bude decentně parfémovat." jako hotovou věc. Někdy je mi Dopravního podniku mediálně i líto, i když jeho aktivity vzbuzují pocit, že asi v pražské MHD nic důležitějšího k řešení není.
To v Plzni začali problém řešit větráním na konečných - lidé sice mají problémy asi spíše v teplém období, ale začlo se za nejkrutějších mrazů. O momentálním osudu studeného odchovu a čerstvého povětří v plzeňské MHD nám není nic známo.