Součástí nové objednávky je 36 velkokapacitních osmnáctimetrových kloubových trolejbusů. Foto Škoda Transportation
Dopravní podnik objednal od konsorcia Škoda Transportation a Solaris dalších 48 nových trolejbusů s bateriemi pro jízdu mimo trakční vedení.
Dopravní podnik objednal od konsorcia Škoda Transportation a Solaris dalších 48 nových trolejbusů s bateriemi pro jízdu mimo trakční vedení.
Maďarské hlavní město Budapešť bude mít kompletní flotilu nových moderních trolejbusů s bateriovým pohonem. Dopravní podnik Budapesti Közlekedési Központ (BKK) objednal zbývající vozidla z celkem 108 vozů, která mu umožnila rámcová smlouva uzavřená v roce 2014. Trolejbusy vyrábí skupina Škoda Transportation v konsorciu se společností Solaris.
Nová objednávka z metropole nad Dunajem zní na dalších 48 trolejbusů s bateriovým pohonem. Budapešť v rámci nově uzavřeného kontraktu získá 12 dvanáctimetrových vozů a 36 velkokapacitních osmnáctimetrových kloubových trolejbusů. Vozidla z nové flotily budou na nejnovější platformě karoserie Urbino a vybavena bateriemi pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. Samozřejmou součástí vozidel je kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících. Zajímavým prvkem pak speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených osob. Díky tomu lze také zjistit, kdy a kde cestující nastupují a vystupují, a optimalizovat plánování linek a snižování nákladů. První nový vůz by měl přijet z Plzně ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022, zbývající v roce 2023.
„Maďarsko patří k našim tradičním exportním teritoriím, v Budapešti jezdí nejen trolejbusy, ale i metro s pohony vyrobenými ve Škodovce. Trolejbusy jsme pak dodávali i do dalších měst – Szegedu a Debrecínu – a ve městě Miskolc zase slouží škodovácké tramvaje,“ sděluje Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation.
Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města a trolejbusů do další měst v zemi.
Nová objednávka z metropole nad Dunajem zní na dalších 48 trolejbusů s bateriovým pohonem. Budapešť v rámci nově uzavřeného kontraktu získá 12 dvanáctimetrových vozů a 36 velkokapacitních osmnáctimetrových kloubových trolejbusů. Vozidla z nové flotily budou na nejnovější platformě karoserie Urbino a vybavena bateriemi pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. Samozřejmou součástí vozidel je kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících. Zajímavým prvkem pak speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených osob. Díky tomu lze také zjistit, kdy a kde cestující nastupují a vystupují, a optimalizovat plánování linek a snižování nákladů. První nový vůz by měl přijet z Plzně ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022, zbývající v roce 2023.
„Maďarsko patří k našim tradičním exportním teritoriím, v Budapešti jezdí nejen trolejbusy, ale i metro s pohony vyrobenými ve Škodovce. Trolejbusy jsme pak dodávali i do dalších měst – Szegedu a Debrecínu – a ve městě Miskolc zase slouží škodovácké tramvaje,“ sděluje Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation.
Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města a trolejbusů do další měst v zemi.