Vizualizace SOR TNS 12. Zdroj DPMB
SOR Libchavy dodá do Brna komponenty a dopravce si dvanáctimetrové trolejbusy SOR TNS 12 složí sám ve svých dílnách. Má ušetřit až 100 miliónů korun.
SOR Libchavy dodá do Brna komponenty a dopravce si dvanáctimetrové trolejbusy SOR TNS 12 složí sám ve svých dílnách. Má ušetřit až 100 miliónů korun.
Vedení Dopravního podniku města Brna (DPMB) podepsalo smlouvu na dodání komponent až na 40 trolejbusů SOR TNS 12, které budou kompletovat jeho pracovníci přímo v dílnách podniku. Jedná se o unikátní přístup, který dopravce praktikuje i u tramvají typu Drak, v minulosti u trolejbusu Mario nebo přestavby tramvají K2 na Vario. „Jsme jediným podnikem v Česku, který si kompletuje vozy vlastními silami a máme s tím jen tu nejlepší zkušenost. V případě nových trolejbusů ušetříme 100 miliónů korun a naši pracovníci tím získají zkušenosti, které pak zúročí při opravách vozů,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Dopravce za 40 vozů zaplatí 298 460 000 korun, tedy 7,4 miliónu korun za kus, podle DPMB uspoří na jednom vozu při cenám na trhu i při přičtení nákladů na montáž asi 2,5 milióny korun. Za licenci k technické dokumentaci zaplatí dopravní podnik podle uzavřené smlouvy 50 tisíc za jeden vůz a cena za zpracování technické výrobní dokumentace s detailním postupem pro montáž trolejbusů činí 500 tisíc korun.
Komponenty k prvním dvěma vozům dodá výrobce SOR Libchavy do čtyř měsíců, dalších až 38 dopravní podnik může dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. „První dva vozy musíme podle smlouvy sestavit do půl roku od dodání komponent, předpokládáme, že nám bude stačit přibližně poloviční doba. Na kompletaci se bude ve vozovně Komín podílet asi 20 pracovníků, nejčastěji to budou elektrikáři a mechanici,“ řekl techniko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek. Kromě komponentů a technické výrobní dokumentace bude SOR také zajišťovat technickou pomoc, školení zaměstnanců, konzultace a schválení pro provoz Drážním úřadem. Součástí dodávky je i dovybavení trolejbusové vozovny Brno-Komín zařízeními a nástroji potřebnými pro kompletaci trolejbusů a údržbu a opravy.
Trolejbusy SOR TNS 12 jsou standardní nízkopodlažní vozy o délce 12 metrů s celovozovou klimatizací. Jejich předností je moderní design, účelovost a nízká pořizovací cena. Do ulic by první dva nováčci mohli vyjet na přelomu roku 2022 a 2023. V provozu nahradí trolejbusy 21Tr a 14Tr a objeví se na všech trolejbusových linkách kromě 25, 26 a 37, na které dopravce nasazuje kapacitnější kloubové vozy.
Brno má nejdelší síť trolejbusových linek v Česku, na 59 kilometrech denně projíždí trasu o celkové délce téměř 103 kilometrů 12 linek. Od loňského do konce příštího roku přibyde nejméně 52 nových trolejbusů. Letos v únoru podepsal DPMB rámcovou dohodu na parciální trolejbusy Škoda 32Tr (SOR), prvních deset dodá Škoda Electric příští rok.
Kromě modernizace vozového parku je aktuálním tématem i další rozvoj trolejbusové dopravy, na některých místech plánuje dopravní podnik nahradit autobusovou dopravu trolejbusy.
Komponenty k prvním dvěma vozům dodá výrobce SOR Libchavy do čtyř měsíců, dalších až 38 dopravní podnik může dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. „První dva vozy musíme podle smlouvy sestavit do půl roku od dodání komponent, předpokládáme, že nám bude stačit přibližně poloviční doba. Na kompletaci se bude ve vozovně Komín podílet asi 20 pracovníků, nejčastěji to budou elektrikáři a mechanici,“ řekl techniko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek. Kromě komponentů a technické výrobní dokumentace bude SOR také zajišťovat technickou pomoc, školení zaměstnanců, konzultace a schválení pro provoz Drážním úřadem. Součástí dodávky je i dovybavení trolejbusové vozovny Brno-Komín zařízeními a nástroji potřebnými pro kompletaci trolejbusů a údržbu a opravy.
Trolejbusy SOR TNS 12 jsou standardní nízkopodlažní vozy o délce 12 metrů s celovozovou klimatizací. Jejich předností je moderní design, účelovost a nízká pořizovací cena. Do ulic by první dva nováčci mohli vyjet na přelomu roku 2022 a 2023. V provozu nahradí trolejbusy 21Tr a 14Tr a objeví se na všech trolejbusových linkách kromě 25, 26 a 37, na které dopravce nasazuje kapacitnější kloubové vozy.
Brno má nejdelší síť trolejbusových linek v Česku, na 59 kilometrech denně projíždí trasu o celkové délce téměř 103 kilometrů 12 linek. Od loňského do konce příštího roku přibyde nejméně 52 nových trolejbusů. Letos v únoru podepsal DPMB rámcovou dohodu na parciální trolejbusy Škoda 32Tr (SOR), prvních deset dodá Škoda Electric příští rok.
Kromě modernizace vozového parku je aktuálním tématem i další rozvoj trolejbusové dopravy, na některých místech plánuje dopravní podnik nahradit autobusovou dopravu trolejbusy.