Jednosměrná tramvaj Škoda ForCity Plus 29T s délkou 32,5 m a 5 dveřmi pro rozchod 1 000 mm má 5 článků a 4 podvozky. Z 89 % je nízkopodlažní. Foto Škoda Transportation
Dopravní podnik Bratislava a skupina Škoda Transportation podepsaly smlouvu na nákup 30 nových jednosměrných tramvají Škoda ForCity Plus.
Dopravní podnik Bratislava a skupina Škoda Transportation podepsaly smlouvu na nákup 30 nových jednosměrných tramvají Škoda ForCity Plus.
Novými tramvajemi obnoví Dopravní podnik Bratislava (DPB) svou flotilu, a to také v souvislosti s prodloužením trati v Petržalce. Celkem se jedná až o 30 nových jednosměrných tramvají typu Škoda 29T, které již v Bratislavě od roku 2015 jezdí. Hodnota celé zakázky je téměř 72 milionů Eur (2,39 milionu Eur za jednu tramvaj). DPB v nejbližších dnech objedná prvních 20 kusů, dodány by měly být během příštího roku.
Nové tramvaje výrazně zvýší kvalitu dopravy v hlavním městě Slovenska. Stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus 29T o délce více než 32 metrů, pro 1 000 mm kolejnicový rozchod, mají kapacitu 250 cestujících (63 míst k sezení). Kromě bezpečnostních prvků se mohou cestující těšit na výkonnou klimatizaci, Wi-Fi připojení a USB zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky. Tramvaje budou osazeny úsporným venkovním LED osvětlením a pro zajištění ještě vyšší bezpečnosti nebude chybět kamerový systém. K další výbavě patří informační systém s přestupy v reálném čase, barevné venkovní displeje, interiér bude vybaven nerezovými madly a tyčemi. O tepelný komfort uvnitř vozu se také postarají tónovaná skla se sluneční ochranou. Po zařazení do provozu budou dvě třetiny vypravovaných tramvají v Bratislavě plně nízkopodlažní.
Nové tramvaje výrazně zvýší kvalitu dopravy v hlavním městě Slovenska. Stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus 29T o délce více než 32 metrů, pro 1 000 mm kolejnicový rozchod, mají kapacitu 250 cestujících (63 míst k sezení). Kromě bezpečnostních prvků se mohou cestující těšit na výkonnou klimatizaci, Wi-Fi připojení a USB zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky. Tramvaje budou osazeny úsporným venkovním LED osvětlením a pro zajištění ještě vyšší bezpečnosti nebude chybět kamerový systém. K další výbavě patří informační systém s přestupy v reálném čase, barevné venkovní displeje, interiér bude vybaven nerezovými madly a tyčemi. O tepelný komfort uvnitř vozu se také postarají tónovaná skla se sluneční ochranou. Po zařazení do provozu budou dvě třetiny vypravovaných tramvají v Bratislavě plně nízkopodlažní.
Nákup vozidel bude financován z fondů EU, na jejichž poskytnutí DPB uzavřel minulý rok s Ministerstvem dopravy a výstavby ČR Smlouvy o poskytnutí nenávratného finančního příspěvku. Škoda Transportation (se Škodou Transtech) byla úspěšná i v zakázce DPB na dodání 10 kusů obousměrných tramvají. Ty budou objednány po získání náležitých finančních prostředků.
V Bratislavě jezdí celkem 60 tramvají od Škoda Transportation. Z toho
polovina je jednosměrných (29T) a polovina obousměrných (30T). Celkem už
tyto tramvaje najezdily v ulicích slovenské metropole 22,5 milionu
kilometrů (to je skoro polovina cesty ze Země na Mars!).