Vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 70 nových bateriových trolejbusů standardní délky 12 metrů vyhlášené před více než dvěma lety se stala turecká společnost Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat ve Ihracat A.Ş. s vozidlem Bozankaya SNG T12 s elektrovýzbrojí Medcom. Rámcová dohoda byla zveřejněna v Registru smluv 20. ledna 2025. DPP může v následujících pěti letech nakoupit až 70 vozidel tohoto typu, ale také nemusí odebrat ani jeden vůz.
Vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 70 nových bateriových trolejbusů standardní délky 12 metrů vyhlášené před více než dvěma lety se stala turecká společnost Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat ve Ihracat A.Ş. s vozidlem Bozankaya SNG T12 s elektrovýzbrojí Medcom. Rámcová dohoda byla zveřejněna v Registru smluv 20. ledna 2025. DPP může v následujících pěti letech nakoupit až 70 vozidel tohoto typu, ale také nemusí odebrat ani jeden vůz.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 1,176 miliardy korun bez DPH. Celková nabídková cena vítězného uchazeče činila 1,099 miliardy korun bez DPH. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od dvou uchazečů, dokumenty k nabídkám dosud nejsou na profilu zadavatele zveřejněny.
Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard DPP v této veřejné zakázce poptával DPP také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel. Jednotlivé veřejné zakázky na dodávky konkrétního počtu trolejbusů budou realizovány na základě Prováděcích smluv. Dodavatel je pak povinnen dodat minimálně 15 trolejbusů do 12 měsíců.
Cena za jeden trolejbus dle uzavřené smlouvy činí 12 872 720 Kč, sada HW a SW pro diagnostiku závad 169 540 Kč, přenosná nabíječka stojí 178 605 Kč a trakční akumulátor 2 216 245 Kč (vše bez DPH). Přičemž ceny se mohou upravovat dle indexu C29 “Manufacture of motor vehicles, trailers and semi-trailers“ vyhlašovaného EUROSTAT.
Vysoutěžené bateriové trolejbusy Bozankaya SNG T12 jsou plně nízkopodlažní, dvounápravové, se třemi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 82 cestujících, z toho 32 míst pro sedící. Dodavatel deklaruje, že vozidla splňují veškeré Standardy kvality PID, svojí kvalitou a provedením odpovídající platným technickým normám a právním předpisům České republiky a Evropské unie. Všechna vysoutěžená vozidla budou mít celovozovou klimatizaci s topením s funkcí tepelného čerpadla, budou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou a couvací kamerou.
Trolejbusy budou vybaveny kompletním odbavovacím a informačním systémem pro pražskou MHD a dodávány v novém jednotném designu PID. Dodavatel garantuje, že minimální dojezd plně obsazeného vozidla na trakční akumulátor (při jízdě bez připojení k trolejovému vedení) s odbavováním cestujících ve všech zastávkách, zastavováním na všech křižovatkách a s běžící klimatizací nebo topením bude po celou dobu záruky baterie minimálně 15 kilometrů. Dodavatel garantuje minimální životnost 15 let. Záruka na všechna vozidla je 10 let, stejně tak i na trakční akumulátory, kde je ovšem omezena maximálním nájezdem 600 tisíc kilometrů.
Trolejbusy plánuje DPP nasazovat na současné autobusové linky č. 131, 137, 176, 191 a 201. Domovskou garáží většiny z nich bude garáž Řepy, trolejbusy pro linku č. 201 budou deponovány v garáži Klíčov.
Základní technické údaje bateriového trolejbusu Bozankaya SNG T12 udávané výrobcem:
• Délka vozidla: 12 150 mm
• Šířka vozidla: 2 550 mm
• Výška vozidla se staženými sběrači: 3 500 mm
• Nejvyšší přípustná hmotnost: 19 000 kg
• Maximální rychlost: 70 km/h
• Počet dveří pro nástup a výstup: 3
• Nástupní výška hrany dveří: 320 mm
• Celkový počet sedadel pro cestující: 32 (z toho 2 sklopná)
• Kapacita cestujících: 82 (při 5 os/m2)