© Bonett Gas Investment
Neveřejná plnící stanice slouží speciálně pro tankování nově vyrobených CNG autobusů Citelis.
Neveřejná plnící stanice slouží speciálně pro tankování nově vyrobených CNG autobusů Citelis.
Praha 28. února 2012 – Společnost Bonett Bohemia a. s. v rekordně krátkém čase vybudovala a úspěšně spustila do provozu novou plnící stanici na stlačený zemní plyn (CNG), a to přímo ve výrobním závodě firmy Iveco Irisbus ve Vysokém Mýtě. Stanice je vybavena jedním výdejním stojanem s plnící koncovkou pro autobusy, speciálním "oilfree" kompresorem a velkokapacitním zásobníkem stlačeného plynu pro 1.000 kubíků CNG včetně příslušenství. Tlak zemního plynu je pro potřeby plnění autobusů zvýšen kompresory ze 3 barů na hodnotu 250 barů. Naplnění nádrží jednoho autobusu trvá řádově 3 až 4 minuty.
Mezi specialitami této prestižní instalace je například sofistikovaná možnost tzv. ověřovacího plnění pro nově vyrobené autobusy, které vyjely z výrobní linky. Tato funkce je v České republice použita na plnící stanici vůbec poprvé. Speciální výdejní stojan umožňuje naplnit autobus nejprve na tlak 100barů, a na základě potvrzení obsluhou jej poté doplnit na finální tlak. Výdejní stojan má i bezpečnostní funkci teplotní kompenzace. Řidič autobusu na této samoobslužné stanici může sledovat celý průběh plnění na velkém LCD displayi. Vzhledem k tomu, že moderní autobusy jsou citlivé na olejové příměsi ve stlačeném zemním plynu, které pocházejí z olejem mazaných kompresorů, je na této stanici použit speciální špičkový bezolejový kompresor kanadského výrobce IMW Industries.
„Jsme rádi, že jsme mohli tuto CNG stanici postavit přímo u jednoho z největších výrobců CNG autobusů v České republice. Vítězství ve výběrovém řízení a celá tato zakázka je pro nás jako generálního dodavatele výbornou referencí,“ řekl Václav Holovčák, předseda představenstva Bonett Bohemia. „Tlak na dopravní podniky i autobusové dopravce je z důvodu zvyšujících se provozních nákladů včetně růstu ceny nafty extrémní, očekáváme proto nadále rostoucí zájem o CNG jako alternativní palivo, které je jednou z možností jak mohou dopravci ušetřit,“ dodal Holovčák.
„O výstavbě plnící stanice CNG bylo rozhodnuto v návaznosti na zahájení výroby městských vozidel Citelis CNG. Plnící stanice je umístěna uvnitř areálu závodu a je provozována jako neveřejná pouze pro interní potřeby závodu. Zprovoznění čerpací stanice bylo provedeno loni v prosinci. V současné době probíhá zkušební provoz, který bude ukončen v únoru 2012,“ uvedl František Šeránek, manažer náběhu nových výrobků Iveco Czech Republic. Loni bylo v ČR zaregistrováno 23 autobusů Irisbus Citelis CNG.
BUSportál: Pro veřejnost je nedaleko Vysokého Mýta v provozu plnicí stanice v Hrušové. Plnicí stanice Bonett je vybavena univerzálním bankovním terminálem - tankomatem.
Mezi specialitami této prestižní instalace je například sofistikovaná možnost tzv. ověřovacího plnění pro nově vyrobené autobusy, které vyjely z výrobní linky. Tato funkce je v České republice použita na plnící stanici vůbec poprvé. Speciální výdejní stojan umožňuje naplnit autobus nejprve na tlak 100barů, a na základě potvrzení obsluhou jej poté doplnit na finální tlak. Výdejní stojan má i bezpečnostní funkci teplotní kompenzace. Řidič autobusu na této samoobslužné stanici může sledovat celý průběh plnění na velkém LCD displayi. Vzhledem k tomu, že moderní autobusy jsou citlivé na olejové příměsi ve stlačeném zemním plynu, které pocházejí z olejem mazaných kompresorů, je na této stanici použit speciální špičkový bezolejový kompresor kanadského výrobce IMW Industries.
„Jsme rádi, že jsme mohli tuto CNG stanici postavit přímo u jednoho z největších výrobců CNG autobusů v České republice. Vítězství ve výběrovém řízení a celá tato zakázka je pro nás jako generálního dodavatele výbornou referencí,“ řekl Václav Holovčák, předseda představenstva Bonett Bohemia. „Tlak na dopravní podniky i autobusové dopravce je z důvodu zvyšujících se provozních nákladů včetně růstu ceny nafty extrémní, očekáváme proto nadále rostoucí zájem o CNG jako alternativní palivo, které je jednou z možností jak mohou dopravci ušetřit,“ dodal Holovčák.
„O výstavbě plnící stanice CNG bylo rozhodnuto v návaznosti na zahájení výroby městských vozidel Citelis CNG. Plnící stanice je umístěna uvnitř areálu závodu a je provozována jako neveřejná pouze pro interní potřeby závodu. Zprovoznění čerpací stanice bylo provedeno loni v prosinci. V současné době probíhá zkušební provoz, který bude ukončen v únoru 2012,“ uvedl František Šeránek, manažer náběhu nových výrobků Iveco Czech Republic. Loni bylo v ČR zaregistrováno 23 autobusů Irisbus Citelis CNG.
Bonett má v oblasti dodávek technologií plnících stanic CNG 80% podíl na všech nově budovaných CNG stanicích v České i Slovenské republice, v oblasti prodeje CNG je 3. největším prodejcem CNG do vozidel v České republice.TZ Bonett a Iveco CR
BUSportál: Pro veřejnost je nedaleko Vysokého Mýta v provozu plnicí stanice v Hrušové. Plnicí stanice Bonett je vybavena univerzálním bankovním terminálem - tankomatem.
© Bonett Gas Investment
© Bonett Gas Investment
© Bonett Gas Investment