Bonett urychlí otevření první CNG stanice u dálnice D5 v Žebráku
Platební terminálu plničky CNG v Jihlavě © Bonett Bohemia

Již od jara se zlepší neutěšený stav možností tankování stlačeného zemního plynu mezi Rozvadovem a Prahou. S komentářem BUSportálu k pokrytí spojení D5 - D1.
Již od jara se zlepší neutěšený stav možností tankování stlačeného zemního plynu mezi Rozvadovem a Prahou. S komentářem BUSportálu k pokrytí spojení D5 - D1.
Společnost Bonett Gas Investment a. s. otevře první plnicí CNG stanici na dálnici D5 v Žebráku (exit číslo 34 Žebrák/Hořovice) již v březnu 2012, čímž umožní motoristům jezdícím na stlačený zemní plyn při současných vysokých cenách benzínu a nafty výrazně ušetřit. Nonstop plnicí stanice pod značkou BONETT EUROGAS bude umístěna pouhých 300 metrů od dálnice D5, a bude dostupná jak ze směru od Prahy do Německa, tak i pro řidiče přijíždějící od Rokycan respektive Rozvadova.

„Práce na otevření stanice se snažíme co nejvíce urychlit, abychom tak vyšli vstříc všem řidičům jezdícím na CNG a přinesli jim komfort při plnění vozidel při cestách na dálnici D5. Půjde o první stanici CNG v České republice, která je určena primárně pro řidiče cestující po dálnici. Stanice bude otevřena 24 hodin denně a nabídne možnost bezhotovostní i hotovostní platby,“ říká Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

Provoz veřejné plnicí stanice bude samoobslužný. Tankomat - platební terminál umožní platby pomocí CNG či BONETT EUROGAS karet, bankovních karet i hotovosti. V první fázi investor-společnost Bonett Gas Investment počítá s tím, že denně novou stanici využije kolem 50 řidičů, při vyšším zájmu je investor připraven navýšit prodejní kapacitu technologie CNG.

Zatím mohou motoristé při cestách do Německa využívat pouze plničku CNG v Plzni, ta se však nachází v centru města, což je pro řidiče jedoucí pro dálnici D5 nekomfortní.

TZ Bonett www.bonett.cz
Redakce BUSportálu dodává, že včera bylo pozdě. Pokud chtějí všelijaká seskupení podpořit využití stlačeného zemního plynu v dopravě běžnými motoristy, je třeba, aby plničky byly rozmístěny na strategických místech a nemusí jich být zase až tak mnoho. K průjezdu D5 - D1 lze konstatovat, že jak je patrné z mapky ČPU, na této trase, pokud nesjedeme do Prahy a využijeme Pražský okruh, kromě Plzně a Brna nenatankujeme. V Brně pak nově až na výjezdu směrem po D1. Plnicí stanice v Plzni je pak primárně určena pro uživatele plynárenských karet, hotovostní platby jsou komplikované a omezené pracovní dobou, je nejlépe je hlásit předem. Navíc je to sjezd do centra města a pokud zrovna tankuje autobus, pak ještě nezanedbatelná ztráta čekáním. Plnička v Plzni je jedna z nejstarších a podle toho vypadá i její provoz a občasné technické potíže. Vykřičník na mapě ukazuje, kde by se opravdu plnička velmi hodila, nejlépe zaintegrovaná do běžné čerpací stanice. Tankovat v Jihlavě či dokonce v Třebíči je nešikovné. Argumenty dojezdu 400 km i více u vozidel na CNG z výroby je sice správný, ale pro masivní rozvoj tohoto segmentu je třeba stejně jako u LPG podpořit i provoz přestavěných vozů s nižší kapacitou zásobníku, tj. neljlépe rozmístit plničky na hlavních tazích nebo v jejich blízkosti cca po 200 km. To při velikosti a silniční síti naší republiky není nic nereálného.

Bonett urychlí otevření první CNG stanice u dálnice D5 v Žebráku
Mapka ČPU ještě bez stanice v Jihlavě.