
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice a ŠKODA ELECTRIC uzavřely kupní smlouvu na nákup až 60 nových parciálních nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem. Etapy dodávek jsou rozdělené podle možností spolufinancování, které už má DSZO částečně zajištěno z IROP a ITI. Prvních 6 trolejbusů s délkou do 13,5 pro minimálně 80 cestujících a 6 dlouhých s délkou do 19 metru a obsaditelností 105 cestujících se zavázala ŠKODA ELECTRIC dodat do 430 dní od účinnosti smlouvy, tzn. přibližně do poloviny června 2026.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice a ŠKODA ELECTRIC uzavřely kupní smlouvu na nákup až 60 nových parciálních nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem. Etapy dodávek jsou rozdělené podle možností spolufinancování, které už má DSZO částečně zajištěno z IROP a ITI. Prvních 6 trolejbusů s délkou do 13,5 pro minimálně 80 cestujících a 6 dlouhých s délkou do 19 metru a obsaditelností 105 cestujících se zavázala ŠKODA ELECTRIC dodat do 430 dní od účinnosti smlouvy, tzn. přibližně do poloviny června 2026.
Smlouva na plnění nadlimitní veřejné zakázky "Obnova vozového parku parciálními trolejbusy 2025 JŘBU“ byla zveřejněna v Registru smluv 17. dubna 2025. Kromě vozidel pro dopravní obslužnost na území měst Zlín a Otrokovice je její součástí záruční, mimozáruční a pozáruční servis. DSZO zdůrazňuje, že technické vlastnosti vozidel musí zajišťovat provoz na všech trolejbusových tratích a to i s ohledem na požadavky délky úseky jízdy na baterie.
Druhá až čtvrtá etapa dodávek trolejbusů budou následovat po poskytnutí dotace, výzva k zahájení poslední čtvrté etapy pak musí bý odeslána do 5 let.
Smluvní strany se dohodly na ceně 15,985 mil. Kč za 1 ks krátkého (11,5 - 13,5 m) trolejbusu, tzn. 479,550 mil. Kč za všech 30 ks. Za 1 ks dlouhého (17 - 19 m) trolejbusu zaplatí DSZO 20,025 mil. Kč, tzn. 600,750 mil. Kč za 30 ks. Cena za sadu diagnostického zařízení a speciálního nářadí činí 1,265 mil. Kč a za školení zaměstnanaců 110 tis. Kč (částky bez DPH). Pro čtvrtou etapu je možnost případného navýšení ceny o inflaci.
DSZO soutěžila dodavatele nových trolejbusů už několikrát. Před uzavřením smlouvy se ŠKODOU ELECTRIC v režimu jednacího řízení bez uveřejnění vyhlásila 23. prosince 2024 dopravní společnost otevřené výběrové řízení. Jak vyplývá z Písemné zprávy zadavatele uveřejněné na profilu 17. dubna 2025, neobdržela žádnou nabídku, proto 18. března 2025 výběrové řízení zrušila.
DSZO má minimálně pro první etapu již odsouhlasenou dotaci z IROP a v případě dalšího posunu v termínech by nemusela být vyplacena. Případná náhrada škody v případě prodlení s dodáním trolejbusů a nevyplacení poskytnuté dotace z EU je zakotvena v uzavřené smlouvě se ŠKODOU ELECTRIC.
Požádali jsme o komentář DSZO, který doplníme.