Letiště v Curychu spolupracuje s čínskou WeRide a dopravní labolatoří Swiss Transit Lab na zahájení komerční autonomní kyvadlové dopravy pro zaměstnance letiště. Provoz začne v první čtvrtletí 2025.
Letiště v Curychu spolupracuje s čínskou WeRide a dopravní labolatoří Swiss Transit Lab na zahájení komerční autonomní kyvadlové dopravy pro zaměstnance letiště. Provoz začne v první čtvrtletí 2025.
Robobus pro devět cestujících bude prvním komerčním projektem autonomních kyvadlových autobusů na evropském letišti. Bude sloužit zaměstnancům významného leteckého uzlu na vyhrazené trase spojující vstup pro zaměstnance u gatu 101 do údržbářské oblasti u brány 130.
Pro čínského vývojáře technologie autonomního řízení WeRide jde o významný milník při zavádění autonomních systémů mobility.
"WeRide má plně rozvinutou a důkladně otestovat technologii, splňuje všechny právní a bezpečnostní požadavky zavedené na letišti v Curychu a zaručuje, že splní stanovené požadavky na ochranu údajů," uvedlo Letiště Curych.
S polohou na úpatí Alp představuje pro autonomní řízení kvůli komplexnímu provoznímu prostředí a klimatickým podmínkám velké výzvy. WeRide uvedla, že problémy úspěšně překonala a poskytne ověřené a spolehlivé řešení. Počáteční fáze zahrnuje bezpečnostního řidiče na palubě a plány na přechod na dálkový monitoring.
Flughafen Zürich spolupracuje s letišti v Bruselu a Amsterdamu, která také testují technologie autonomních vozidel. Kromě toho WeRide plánuje spolupracovat se švýcarskou dopravní laboratoří.
WeRide navazuje na nedávný úspěšný projet autonomní kyvadlové dopravy na Roland-Garros během French Open 2024. Společnost byla založena v roce 2017 a poskytuje systémy autonomního řízení od SAE úrovně 2 až úrovně 4. Výzkum a vývoj, testování a provoz provedla ve 30 městech v sedmi zemích.