Kyvadlové autobusy Arrivy vyjely od stanice metra Budějovická na Brumlovku na začátku roku 2016 a od té doby najezdily tolik kilometrů, jako kdyby osmkrát objely svět. Dva elektrobusy SOR EBN 9,5 na začátku srpna doplnil třetí, linka je plně elektrická a také v novém designu.
Kyvadlové autobusy Arrivy vyjely od stanice metra Budějovická na Brumlovku na začátku roku 2016 a od té doby najezdily tolik kilometrů, jako kdyby osmkrát objely svět. Dva elektrobusy SOR EBN 9,5 na začátku srpna doplnil třetí, linka je plně elektrická a také v novém designu.
Kyvadlová doprava zajišťující spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou je 100% elektrická. Dvojici elektrobusů značky SOR EBN 9,5, které tady jezdí už od února roku 2016 doplnila Arriva třetím elektrobusem. Za sedm let provozu vozy ujely 300 tisíc kilometrů a převezly na dva a půl milionu cestujících. Ti u nich oceňují hlavně tichou jízdu i možnost připojení na wi-fi zdarma.
S kyvadlovou dopravou do lokality Brumlovka, kam denně dojíždí hromadnou dopravou více než čtyři a půl tisíce lidí, je podle posledních průzkumů společnosti Passerinvest Group spokojeno 94 % pasažérů, především díky čistotě, dostatečné kapacitě a intervalům spojů. Díky nasazení elektrobusů spokojenost cestujících vyskočila o dvacet procentních bodů. Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly spolek provozovatelů dopravy k náhradě třetího vozidla elektrobusem a tím k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce. Za celým projektem elektrické kyvadlové dopravy stojí Arriva, Passerinvest Group a ČEZ.
Navzdory výrazně svažitému terénu elektrobusy v reálném provozu překvapily svou spolehlivostí i minimálním rozdílem mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Oproti předpokládané pětileté živostnosti vydržely baterie v obou elektrobusech o celé dva roky déle a vyměnit je bylo potřeba až letos na jaře po 150 tisících ujetých kilometrech. Určitě tomu prospěla i praxe pomalého nočního dobíjení v garážích. Podle řidičů Arrivy lidé na elektrických busech oceňují také jejich tichý provoz, plynulejší rozjezd a brzdění. Z vlastních zkušeností naší redakce můžeme oblibu kyvadlové dopravy potvrdit. Autobusy, které jezdí zdarma, si pochvalují nejen zaměstnanci firem sídlících v oblasti Brumlovky, ale také obyvatelé této části Prahy.
Po téměř sedmi letech a s novým vozem mění autobusy grafický vizuál. Náročnou instalaci celého vozu včetně střechy znázorňující šetrnost elekromobility zajišťuje reklamní agentura MOBILBOARD ze Zlína. Zatím s novou grafikou jezdí dva vozy, poslední jí získá v nejbližší době. I přes několikaletý provoz nebylo jednoduché původní polep odstranit a dát elektrobusům nový barevný kabát. Jak taková speciální změna probíhá v praxi, vám ve spolupráci s MOBILBOARD brzy ukážeme.