ESWE Verkehrsgesellschaft převzala 7. července svůj 100. elektrobus Mercedes-Benz eCitaro. Celkem bude dodáno 120 kusů. S dalšími 10 na palivové články jde o jednu z největších flotil bezemisních autobusů v Německu. Zatím se s dalšími nepočítá. Foto Daimler
ESWE Verkehrsgesellschaft a Daimler Buses vytvořily ve Wiesbadenu úzké a úspěšné partnerství. Celkem 120 elektrických sólo autobusů bude v provozu na konci roku 2022.
ESWE Verkehrsgesellschaft a Daimler Buses vytvořily ve Wiesbadenu úzké a úspěšné partnerství. Celkem 120 elektrických sólo autobusů bude v provozu na konci roku 2022.
Provozovatel veřejné dopravy, městská společnost ESWE Verkehrsgesellschaft, převzal 7. července svůj 100. elektrobus Mercedes-Benz eCitaro. Dodávka od Daimler Buses je součástí objednávky na 56 kusů zadané před třemi lety, její objem se od té doby zvýšil na 120 elektrických autobusů. Díky tomuto počtu je město jedním z průkopníků v Německu.
ESWE Verkehr si objednala nejen autobusy, ale celkový balíček, který zahrnuje přeplánování a přestavbu vozovny, vybavení nabíjecími sloupy a výstavbu trafostanice.
Ve spolupráci s partnerskou společností Daimler Buses IVU Traffic Technologies bude z Berlína dodán také systém řízení nabíjení. „Před třemi lety to znamenalo průkopnický úspěch. Nyní vlajkový projekt dozrál a Daimler Buses jej v různých podobách realizoval s dalšími společnostmi,“ píše výrobce v tiskové zprávě.
„Je pro mě zvláštním potěšením, že mohu dnes předat klíč od 100. eCitaro společnosti ESWE Verkehrsgesellschaft,“ říká Rüdiger Kappel, ředitel prodeje pro německé společnosti veřejné dopravy v Daimler Buses. "ESWE Verkehr je dlouholetým zákazníkem, se kterým jsme povýšili naše partnerství na novou úroveň. "Máme na své straně spolehlivého partnera, který nám nejen dodává vozidla, ale také významně přispěl k implementaci dobíjecí infrastruktury a našeho nového vedení depa," uvedl Jan Görnemann, jednatel ESWE Verkehr.
100. dodaným vozidlem je eCitaro - dvoudveřový solo autobus, který je mimo jiné vybaven WLAN routerem, USB zásuvkami a asistenčními systémy Brake Assist a Sideguard Assist. Instalovány jsou polovodičové baterie s celkovou kapacitou 441 kWh. Ve Wiesbadenu se zásadně používá certifikovaná a udržitelná zelená elektřina.
Podle ESWE jsou bateriové autobusy mezi cestujícími velmi oblíbené. Na konci roku bude třetina flotily jezdit s nulovými lokálními emisemi, což staví Wiesbaden v celostátním srovnání na nejvyšší příčky. Po splnění objednávky na dodání 120 sólo bateriových autobusů bude mít ESWE Verkehr ve svém vozovém parku 310 autobusů. Spolu s 10 autobusy na palivové články pak bude více než třetina vozidel v síti linek Wiesbaden bez emisí.
Jednatel ESWE-Verkehr Jan Görnemann: „Nastavujeme milník pro bezemisní veřejnou dopravu v Německu. Ale je také pravda, že jsme dosáhli svého absolutního kapacitního limitu. ESWE Verkehr potřebuje více prostoru pro autobusy a infrastrukturu. Nejprve tedy musíme vytvořit další předpoklady, abychom mohli v budoucnu dále elektrifikovat naši flotilu. A musíme se smířit s tím, že to bude nějakou dobu trvat." Wiesbaden proto v současné době nákup dalších bateriových autobusů neplánuje.
ESWE Verkehrsgesellschaft mbH získala na nákup bateriových autobusů a infrastrukturu grant od Spolkového ministerstva hospodářství a ochrany klimatu grant ve výši 44,8 milionů eur. Mimo jiné je hrazeno 80 procent vícenákladů vzniklých při nákupu bateriového autobusu oproti nákupu klasických dieselových autobusů.
ESWE Verkehr si objednala nejen autobusy, ale celkový balíček, který zahrnuje přeplánování a přestavbu vozovny, vybavení nabíjecími sloupy a výstavbu trafostanice.
Ve spolupráci s partnerskou společností Daimler Buses IVU Traffic Technologies bude z Berlína dodán také systém řízení nabíjení. „Před třemi lety to znamenalo průkopnický úspěch. Nyní vlajkový projekt dozrál a Daimler Buses jej v různých podobách realizoval s dalšími společnostmi,“ píše výrobce v tiskové zprávě.
„Je pro mě zvláštním potěšením, že mohu dnes předat klíč od 100. eCitaro společnosti ESWE Verkehrsgesellschaft,“ říká Rüdiger Kappel, ředitel prodeje pro německé společnosti veřejné dopravy v Daimler Buses. "ESWE Verkehr je dlouholetým zákazníkem, se kterým jsme povýšili naše partnerství na novou úroveň. "Máme na své straně spolehlivého partnera, který nám nejen dodává vozidla, ale také významně přispěl k implementaci dobíjecí infrastruktury a našeho nového vedení depa," uvedl Jan Görnemann, jednatel ESWE Verkehr.
100. dodaným vozidlem je eCitaro - dvoudveřový solo autobus, který je mimo jiné vybaven WLAN routerem, USB zásuvkami a asistenčními systémy Brake Assist a Sideguard Assist. Instalovány jsou polovodičové baterie s celkovou kapacitou 441 kWh. Ve Wiesbadenu se zásadně používá certifikovaná a udržitelná zelená elektřina.
Podle ESWE jsou bateriové autobusy mezi cestujícími velmi oblíbené. Na konci roku bude třetina flotily jezdit s nulovými lokálními emisemi, což staví Wiesbaden v celostátním srovnání na nejvyšší příčky. Po splnění objednávky na dodání 120 sólo bateriových autobusů bude mít ESWE Verkehr ve svém vozovém parku 310 autobusů. Spolu s 10 autobusy na palivové články pak bude více než třetina vozidel v síti linek Wiesbaden bez emisí.
Jednatel ESWE-Verkehr Jan Görnemann: „Nastavujeme milník pro bezemisní veřejnou dopravu v Německu. Ale je také pravda, že jsme dosáhli svého absolutního kapacitního limitu. ESWE Verkehr potřebuje více prostoru pro autobusy a infrastrukturu. Nejprve tedy musíme vytvořit další předpoklady, abychom mohli v budoucnu dále elektrifikovat naši flotilu. A musíme se smířit s tím, že to bude nějakou dobu trvat." Wiesbaden proto v současné době nákup dalších bateriových autobusů neplánuje.
ESWE Verkehrsgesellschaft mbH získala na nákup bateriových autobusů a infrastrukturu grant od Spolkového ministerstva hospodářství a ochrany klimatu grant ve výši 44,8 milionů eur. Mimo jiné je hrazeno 80 procent vícenákladů vzniklých při nákupu bateriového autobusu oproti nákupu klasických dieselových autobusů.