
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice přivezla na okružní linky Karosu ŠM11.1630, pardubický dopravní podnik své RTOčko a trolejbusy Škoda 8Tr a 9Tr, brněnské
technické muzeum nasadilo trolejbus Škoda 7Tr a Škodu 706RO.
Na zvláštních linkách jezdily také trolejbus
Škoda 21Tr a Karosu B732 brněnského dopravního podniku, jihlavské sdružení ZHTA mělo v provozu
trolejbus Škoda 14Tr a Milan Jiroš bordový Ikarus
280.08.
V horní části náměstí byly kromě autobusů Dopravního podniku města Jihlava (DPMJ) k vidění i vozy jiných subjektů. Autobusy Jihlava měly na
náměstí trolejbusy Škoda 14Tr a 15Tr, dopravce Luděk Špacír Karosu C954.1360E, sdružení ZHTA mělo vystavené autobusy
Ikarus 280, Karosu ŠL11 a ŠD11. Brněnské technické muzuem autobus
Škoda 706RTO. Kromě toho byl k vidění i vůz Škoda 706RTO s
vlekem Jelcz dopravce Jiřího Bendy.
Komentované představení
nových vozů DPMJ probíhalo v 11 a ve 14 hodin. Návštěvníci si
mohli také prohlédnout trolejbus jihlavské ZOO nebo v Pístově
navštívit místní útulek, kde si pro ně připravila program
Městská policie Jihlava. Ve stánku DPMJ na náměstí bylo možné zakoupit si publikace o městské dopravě na území
Jihlavy a jiné předměty.
Po oba dny byla MHD zdarma. Mimo
programu na náměstí bylo možné zavítat do Muzea Vysočiny
(nachází se rovněž na Masarykově náměstí), kde probíhá expozice o historii MHD v Jihlavě (fotografie,
linkové orientace, různé dokumenty, jízdenky, atd.). Zahájení
vernisáže bylo v sobotu v 10 hodin.
Dalším lákadlem pro
návštěvníky byla ve 12 hodin jízda parciálním trolejbusem na lince
C z náměstí přes Březinovu až ke Kauflandu, čímž došlo k
propojení sídliště s danou lokalitou. Od tohoto okamžiku bylo 2x
do hodiny zajištěné spojení až ke Kauflandu.
V provozu
byly celkem 3 autobusové linky (A1 – A3) a 4 trolejbusové (T1 –
T4) + speciální linka HaF do útulku v Pístově, kdy jejich
nástupní a konečnou zastávkou bylo Masarykovo náměstí.
Zhruba
v 16:30 se konvoj autobusů a trolejbusů vydal za doprovodu Městské policie Jihlava z Masarykova náměstí směrem k vlakovému nádraží a zpět.
Mimo běžného focení vozidel přes den bylo připraveno i noční. Byly připravené tři
okruhy po třiceti minutách. Začátek byl naplánovan před 22:00
na Masarykově náměstí. Na prvním okruhu (žlutý) byl k vidění
Ikarus a trolejbus Škoda 14TrM, druhý okruh (červený)
reprezntovala Karosa ŠM11 a trolejbus Škoda 8Tr a na třetím
okruhu (modrý) šlo spatřit Karosu B952E a trolejbus Škoda
21Tr.
Akce se organizačně velmi povedla, program byl velmi
pestrý i co se týče výběru vozidel na okružní jízdy, kdy si každý našel to
své. Dopravní podnik města Jihlavy oslavil uplynutí 111 let od doby, kdy vyjela ve městě první tramvaj, opravdu velkolepě.
Autor článku a fotografií Tomáš Ertl














