Šest autobusů značky Mercedes-Benz Citaro s hybridním pohonem bude mít ICOM transport v reálném provozu jako první v České republice.
Šest autobusů značky Mercedes-Benz Citaro s hybridním pohonem bude mít ICOM transport v reálném provozu jako první v České republice.
ICOM transport v rámci nově získaných zakázek na zajišťování dopravní obslužnosti v Jihomoravském kraji v oblasti Boskovicka, Blanenska, Vyškovska a oblasti 35 na trase Zastávka u Brna – Brno, Mendlovo náměstí vybaví svou flotilu šesti hybridními autobusy Citaro. Nové vozy budou stát 48 milionů korun. Vyjedou nejpozději 1. února 2022.
Citaro s hybridním pohonem, který využívá energii získanou při brždění částečně pro vlastní pohon a k napájení pomocných zařízení, je vzhledově stejné jako Citaro se spalovacím motorem, liší se jen druhým "hrbem" na střeše se superkondenzátory. V závislosti na provozu díky hybridní technologii snižuje spotřebu paliva a tudíž i emise až o 8,5 procenta. Hybridní Citaro pojme při maximální obsazenosti 105 cestujících.
Autobus ocenila porota Bus of the Year, v roce 2018 získal titul Bus of the Year 2019. V rámci Bus Euro testu v Chorvatsku ho vyzkoušel i porotce za Českou republiku Michal Štengl.
Zřejmě největším provozovatelem tohoto typu autobusu značky Mercedes-Benz je rumunská Bukurešť, kde jezdí minimálně 130 těchto vozidel.
Citaro s hybridním pohonem, který využívá energii získanou při brždění částečně pro vlastní pohon a k napájení pomocných zařízení, je vzhledově stejné jako Citaro se spalovacím motorem, liší se jen druhým "hrbem" na střeše se superkondenzátory. V závislosti na provozu díky hybridní technologii snižuje spotřebu paliva a tudíž i emise až o 8,5 procenta. Hybridní Citaro pojme při maximální obsazenosti 105 cestujících.
Autobus ocenila porota Bus of the Year, v roce 2018 získal titul Bus of the Year 2019. V rámci Bus Euro testu v Chorvatsku ho vyzkoušel i porotce za Českou republiku Michal Štengl.
Zřejmě největším provozovatelem tohoto typu autobusu značky Mercedes-Benz je rumunská Bukurešť, kde jezdí minimálně 130 těchto vozidel.
Komponenty do karoserie se vyrábí v závodě EvoBus v Holýšově.
Foto Daimler