byl poprvé představen veřejnosti 23. května v Ostravě. Jan Arazim pro BUSportál.
byl poprvé představen veřejnosti 23. května v Ostravě. Jan Arazim pro BUSportál.
Při příležitosti oslav šedesáti let trvání ostravského Dopravního podniku byl v sobotu 23. května veřejnosti poprvé představen čerstvě zrenovovaný trolejbus Tatra T400 evidenčního čísla 26II.
Vůz pochází z roku 1954, kdy jej pro pražský Dopravní podnik vyrobila firma Tatra Smíchov (v.č. 143380). Pod evidenčním číslem 441 (později 9441) najezdil během následujících třinácti let po ulicích hlavního města více jak 651 tisíc kilometrů. Odstaven byl na sklonku jara 1967 a 30. září 1967 odprodán stavební firmě k druhotnému využití.
V Ostravě byl tento typ stejné výrobní série zastoupen dvaceti vozy (evidenčních čísel 7 až 26) vyrobenými v roce 1953. Do dnešních dní se z nich zachoval jediný, a sice vůz číslo 19, který je však majetkem brněnského Technického muzea.
Čerstvé záběry pocházejí z neděle 24. května, kdy se uskutečnily první zkušební jízdy, prozatím s vyloučením cestující veřejnosti.
Vůz pochází z roku 1954, kdy jej pro pražský Dopravní podnik vyrobila firma Tatra Smíchov (v.č. 143380). Pod evidenčním číslem 441 (později 9441) najezdil během následujících třinácti let po ulicích hlavního města více jak 651 tisíc kilometrů. Odstaven byl na sklonku jara 1967 a 30. září 1967 odprodán stavební firmě k druhotnému využití.
V Ostravě byl tento typ stejné výrobní série zastoupen dvaceti vozy (evidenčních čísel 7 až 26) vyrobenými v roce 1953. Do dnešních dní se z nich zachoval jediný, a sice vůz číslo 19, který je však majetkem brněnského Technického muzea.
2006: Trolejbusy TATRA v depozitáři technického muzea v Brně - Řečkovicích.
V roce 2002 proto Dopravní podnik Ostrava za vydatného přispění Kroužku přátel městské dopravy získal výše zmíněný vůz, resp. jeho vrak, který během let 2007 až 2009 pečlivě zrenovoval. Během oprav byly využity zachovalé části podvozku původního vozu 26, a tak bylo o jeho budoucím označení vlastně už předem rozhodnuto.Čerstvé záběry pocházejí z neděle 24. května, kdy se uskutečnily první zkušební jízdy, prozatím s vyloučením cestující veřejnosti.
Jan Arazim
Praha Libušina - nábřeží K. Marxe. Foto J. Kovář. Výřez.
Uhříněves. Foto Jan Arazim.
Uhříněves. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.
Ostrava 24.5.2009. Foto Jan Arazim.