V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích
V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích
V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích patří domácím výrobcům. KAROSA prodala 210 autobusů (vloni 220 ks), a SOR Libchavy 88 (vloni 72). Značky Ford, FIAT a LDV se v přehledu objevují díky zařazení příslušných modelů do kategorie M2. Nárůst odbytu je sice potěšující, ale není výrazný a pokud nebude představovat trvalejší trend, omlazení českého autobusového parku bude stále nedostatečné.
ZDROJ:ČESMAD BOHEMIA
Značka | Městský-I | Linkový-II | Dálkový-III | Celkem | Podíl |
KAROSA | 79 | 102 | 29 | 210 | 53,3% |
SOR Libchavy | 14 | 62 | 12 | 88 | 22,3% |
FORD | 24 | - | - | 24 | 6,1% |
KH motor C | - | 13 | 2 | 15 | 3,8% |
SETRA | - | - | 10 | 10 | 2,5% |
NEOPLAN | - | - | 7 | 7 | 1,8% |
MB | - | 2 | 4 | 6 | 1,5% |
BERGHOF | - | - | 6 | 6 | 1,5% |
SCANIA | - | 1 | 4 | 5 | 1,3% |
BOVA | - | - | 5 | 5 | 1,3% |
RENAULT | 5 | - | - | 5 | 1,3% |
MAN | - | 3 | 2 | 5 | 1,3% |
SOLARIS | 4 | - | - | 4 | 1,0% |
FIAT | 2 | - | - | 2 | 0,5% |
LDV | - | 2 | - | 2 | 0,5% |
Celkem: | 128 | 185 | 81 | 394 | 100,0% |
Podíl | 32,5% | 47,0% | 20,6% | 100,0% |
ZDROJ:ČESMAD BOHEMIA