Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 30 Tr za trolejbusem Škoda 14 Tr © (-nama-)

20. prosince bylo slavnostně předáno deset zbrusu nových trolejbusů Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr.
20. prosince bylo slavnostně předáno deset zbrusu nových trolejbusů Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr.
(-nama-) Ve čtvrtek 20. prosince bylo slavnostně předáno deset zbrusu nových trolejbusů ve středoslovenské metropoli Žilině, krajském městě stejnojmenného kraje. V ten den se odpoledne do žilinských ulic rozjely na pravidelné trasy první české trolejbusy, postavené v kooperaci karosáře SOR Libchavy a plzeňské ŠKODA Electric. Jedná se o tři standardní vozidla Škoda 30 Tr na bázi autobusů SOR NB12 CITY a sedm zbývajícíh trolejbusů je článkových. Ty nesou označení Škoda 31 Tr a jsou stavěné na podvozkové skupině SOR NB18 CITY. Jedná se o podobné trolejbusy, které jezdí v Česku v Hradci Králové. Všechna vozidla jsou v nízkopodlažním provedení a stala se tak prvními elektrickými vozidly s nízkou podlahou v Žilině. Tamní dopravce DPMŽ mimo tato nová vozidla provozuje větší počet standardních a článkových trolejbusů české výroby typu Škoda 14 Tr (13 kusů z let 1993 až 1994) a 15 Tr (29 kusů z let 1991 až 2001) v různém stupni opotřebovanosti.

Nové trolejbusy se vyznačují tichou jízdou, nicméně se v "testovaných" vozech prozatím nehlásí zastávky akusticky, což je ale běžné ve starších typech. Ne zcela přesně fungují i monitory v interiéru vozdiel, na kterých se zobrazují zastávky. Také je patrné, že se řidiči s novými vozidly teprve sžívají. Nicméně nové trolejbusy přišly v hodině dvanácté, protože hrozilo možné zastavení této ekologické dopravy...

Mimo trolejbusy je ve městě provozována řada autobusových linek, které mají spíše doplňkový charakter. Základ dopravní sítě je tvořen osmi vzájemně prokombinovanými trolejbusovými linkami spoujícími nádraží, centrum města a největší obytné celky.
BUSportál: Je v tom něco symbolického, oslavit dvacetileté jubileum vzniku samostatné ČR a SR takovouto pěknou československou informací. Navíc na českém BUSportálu od českého zpravodaje z jeho cesty na Slovensko :-)
Listopad 2012: Kloubový trolejbus Škoda 31 Tr SOR pro Žilinu při testovací jízdě v Plzni

Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 30 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 30 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 30 Tr z trolejbusu Škoda 31 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 31 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 31 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 14 Tr © (-nama-)
Žilina s novými českými nízkopodlažními trolejbusy
Trolejbus Škoda 15 Tr © (-nama-)