Modulární systém e-hnacího ústrojí umožňuje elektrifikaci všech typů užitkových vozidel. Zahájení výroby AxTrax v Evropě je plánováno na konec roku 2024.
Modulární systém e-hnacího ústrojí umožňuje elektrifikaci všech typů užitkových vozidel. Zahájení výroby AxTrax v Evropě je plánováno na konec roku 2024.
Na výstavě Advanced Clean Transportation (ACT) Expo, která se konala s rekordní účastí 11 tisíc navštěvníků v Kalifornii od 1. do 4. května, představila společnost ZF svou zcela novou platformu elektrické nápravy AxTrax 2. Zahájení sériové výroby je plánováno v Evropě koncem roku 2024 a v USA v roce 2025, uvádí ZF. Bude nabízena ve dvou variantách: AxTrax 2 s jedním e-pohonem a AxTrax 2 dual se dvěma integrovanými e-pohony, která je v nabídce ZF novinkou.
„Zákazníci jsou pod obrovským tlakem, aby implementovali technologii s nulovými emisemi, a naše sada pro e-mobilitu jim umožňuje elektrifikovat stávající platformy a vyvíjet účelové platformy, které poskytují vynikající celkové náklady na vlastnictví,“ řekl Julien Plenchette, senior viceprezident, Americas, Commercial Vehicle Solutions, ZF Group. „AxTrax 2 je technologie, na kterou jsme neuvěřitelně hrdí."
Integrovaný a modulární systém e-powertrain je určen pro lehká, střední a těžká užitková vozidla.
AxTrax 2 „je plně integrovaný systém založený na nápravách, vyznačující se kompaktním designem, který pomáhá maximalizovat dostupný prostor pro baterie a zvyšuje flexibilitu designu výrobce pro budoucí koncepty vozidel. AxTrax 2 lze plně synchronizovat s klíčovými funkcemi vozidla, včetně brzdění, ADAS a automatizovaných jízdních systémů, což pomáhá zvýšit bezpečnost a efektivitu vozidla. Umožňuje také pokročilým digitálním a telematickým systémům prostřednictvím CAN bus komunikovat a sdílet informace o systému e-axle“.
Platforma AxTrax 2 bude nabízena ve dvou variantách: AxTrax 2 s jedním e-pohonem a AxTrax 2 dual se dvěma integrovanými e-pohony. AxTrax 2 pokryje užitková vozidla třídy 5-7 s jednou e-nápravou v konfiguraci 4×2 nebo 6×2 nebo dokonce do třídy 8 se dvěma e-nápravami v konfiguraci 6×4.
Oba modely AxTrax 2 jsou navrženy tak, aby nahradily motor, převodovku, hnací hřídel, diferenciál a konvenční nápravu pro elektrifikaci užitkového vozidla.
„ZF má více než 100 let zkušeností v globálním průmyslu užitkových vozidel a 30 let v technologii elektrického pohonu. Tyto produkty a design těží z našich rozsáhlých zkušeností s elektrifikací vozidel a také s velkoobjemovou výrobou elektrifikačních produktů,“ vysvětlil Christian Feldhaus, Commercial Vehicle Driveline Systems, Americas, ZF Group.