autobusů zejména z hlediska bezpečnosti cestujících.
autobusů zejména z hlediska bezpečnosti cestujících.
28.1.2009: Pokračujeme
vyjádřením Ministerstva dopravy
Čtenář BUSportálu se ptá:
Při dopravě zmíněného typu jsou následující řešení:
Je jasné, že všechna tři řešení snižují zisk dopravce. Proto zřejmě ne všichni dopravci zákon dodržují.
§ 14
(2) Dopravce dále zajišťuje používání vozidel, která s ohledem na délku spoje nebo charakter nabízených přepravních služeb splňují požadavky na bezpečnou a pohodlnou přepravu cestujících.
Čtenář BUSportálu se ptá:
"Absolvoval jsem cestu z Prahy do Francie s CK autobusem. Jelikož úložné prostory nedostačovaly kapacitám nákladu (i přes jasné limity pro cestující, které dodrželi), byly batohy a lyže naskládány v uličce v takové míře, že se při zastávkách musely vyndavat, aby se cestující dostali ven. Existuje nějaká norma, bezpečnostní pravidla či zákon co si může dopravce dovolit? Přiznávám se, že jsem měl celou cestu docela strach - v případě havárie by to asi nedopadlo dobře."Dotaz jsme položili spřátelenému dopravci a Ministerstvu dopravy (viz odkaz nahoře). Dopravce nás odkázal na zákon viz níže, který v praxi aplikuje.
Při dopravě zmíněného typu jsou následující řešení:
- Za autobus připojit nákladní přívěs - třetí náprava sice zdraží na některých dálnicích mýto, ale nehrozí překročení zatížení nápravy a sankce od policie.
- Autobus vybavit skiboxem. Tady hrozí překročení zatížení nápravy a sankce od policie.
- Autobus upravit vymontováním sedadel v zadní části a tam zavazadla umístit.
Je jasné, že všechna tři řešení snižují zisk dopravce. Proto zřejmě ne všichni dopravci zákon dodržují.
Zákon 175/2000 sb.
HLAVA III VZTAHY MEZI DOPRAVCEM A CESTUJÍCÍM§ 14
(2) Dopravce dále zajišťuje používání vozidel, která s ohledem na délku spoje nebo charakter nabízených přepravních služeb splňují požadavky na bezpečnou a pohodlnou přepravu cestujících.