Modrý Arway a stříbrný Crossway.
" .... chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl v těchto dvou autobusech a proč Irisbus vyrábí 2 takto podobné autobusy ..."
" .... chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl v těchto dvou autobusech a proč Irisbus vyrábí 2 takto podobné autobusy ..."
Z prezentace Iveco Czech Republic:
Otázku jsme také položili největšímu dealerovi těchto autobusů, pražské společnosti TEZAS. a také Ivecu Czech Republic. Ve Vysokém Mýtě si zatím čas nenašli, ale BUSportálu odpověděl ředitel společnosti TEZAS, Radislav Rožánek: "Záleží na tom, k čemu který autobus potřebujete. Pokud bych je přirovnal k modelům staré řady a chtěl to porovnání zjednodušit, tak ARWAY nahrazuje AXER, to znamená že je to autobus vhodný na dálkové linky, případně pro turistické zájezdy. Autobus je lépe vybaven než CROSSWAY, má v opcích mimo jiné klimatizaci s individuálními výdech nad sedadly cestujících, lepší vnitřní výbavu. CROSSWAY nahrazuje klasický autobus pro přepravu cestujících (dříve C 954). Autobus je jednodušeji vybaven, např. klimatizace je možná pouze s centrálním výdechem v jeho střeše, má jiné uspořádání bočních schrán pro zavazadla apod. CROSSWAY je také levnější a pro naše autobusové dopravce je to jednoznačně nejvhodnější vozidlo, protože se vyrábí v délce 10,71 m, 12 m, 12, 8 m a bude ještě 15 m. Pro oba typy jsou k dispozici motory různých výkonů, podle přání zákazníka."
O obou autobusech na BUSportálu naleznete mnoho informací i obrazového materiálu např. pomocí vyhledávání, vyšlo např.:
- Arway - meziměstský autokar: délky 12,12.8 a 15 m, 2 motory (Cursor 8 a 10l - pro 15m)
- Crossway - meziměstský autobus: délky 10.6, 12 a 12.8 m, 2 motory (Tector 6 a Cursor 8 l)
Otázku jsme také položili největšímu dealerovi těchto autobusů, pražské společnosti TEZAS. a také Ivecu Czech Republic. Ve Vysokém Mýtě si zatím čas nenašli, ale BUSportálu odpověděl ředitel společnosti TEZAS, Radislav Rožánek: "Záleží na tom, k čemu který autobus potřebujete. Pokud bych je přirovnal k modelům staré řady a chtěl to porovnání zjednodušit, tak ARWAY nahrazuje AXER, to znamená že je to autobus vhodný na dálkové linky, případně pro turistické zájezdy. Autobus je lépe vybaven než CROSSWAY, má v opcích mimo jiné klimatizaci s individuálními výdech nad sedadly cestujících, lepší vnitřní výbavu. CROSSWAY nahrazuje klasický autobus pro přepravu cestujících (dříve C 954). Autobus je jednodušeji vybaven, např. klimatizace je možná pouze s centrálním výdechem v jeho střeše, má jiné uspořádání bočních schrán pro zavazadla apod. CROSSWAY je také levnější a pro naše autobusové dopravce je to jednoznačně nejvhodnější vozidlo, protože se vyrábí v délce 10,71 m, 12 m, 12, 8 m a bude ještě 15 m. Pro oba typy jsou k dispozici motory různých výkonů, podle přání zákazníka."
O obou autobusech na BUSportálu naleznete mnoho informací i obrazového materiálu např. pomocí vyhledávání, vyšlo např.:
Autobus nové generace Karosa Arway Euro 4 představí společnost TEZAS a.s.
Irisbus Iveco uvádí na trh Crossway
Nahoře Arway, dole Crossway.

SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
Jedinečný koráb na lince do Švýcarska


