Zeptali jsme se DPP na současný stav dvou hybridních autobusů SOR NBH 18
Únor 2011:Hybrid ev.č.6402 na lince 133 © Jan Spousta

a na postoj Dopravního podniku hl. m. Prahy k této technologii.
a na postoj Dopravního podniku hl. m. Prahy k této technologii.
Tyto dotazy jsme položili zejména na základě zájmu čtenářů o tyto dva autobusy a jejich provoz , který se projevil zejména skokovým nárůstem přístupů do materiálu z roku 2012.

Dopravní podnik hl. m. Prahy BUSportálu 16.11.2015 odpověděl:
"Předmětné hybridní autobusy byly provozovány, a to na různých městských linkách obsluhovaných naší společností. Z hlediska četnosti se jednalo zejména o linky č. 125, 136 či 188. Aktuálně jsou však vozy odstaveny (od 30. 10. 2015) z provozu na opakovanou závadu poškozeného spojovacího hřídele mezi motorem a hybridní převodovkou. S ohledem na tuto skutečnost jsme v jednání s výrobcem vozů s cílem dosažení jasného a konečného řešení dané problematiky. Jak již bylo dříve uvedeno, tak Dopravní podnik nakoupil pouze dva autobusy s hybridním pohonem se záměrem dlouhodobého testu. Jelikož jsou naše dosavadní zkušenosti z jejich provozu rozporuplné (vyšší správkové procento a úspory PHM nepokrývající zvýšené pořizovací náklady), a současně hybridní technologii vnímáme jako jakýsi mezistupeň mezi dieselovým a plně elektrickým pohonem, tak se snažíme nyní věnovat aktuálně velmi progresivním a hojně diskutovaným elektrobusům. V rámci současné obnovy vozového parku pak stále počítáme s dieselovými autobusy s osvědčenou a z hlediska spolehlivosti prověřenou technologií."
Společnost SOR Libchavy poskytla toto vyjádření:
"SOR se intenzivně věnuje rozvoji elektrobusů a vozidlům s motorem na diesel / CNG. Další vývoj hybridních technologií však do budoucna nevylučujeme."

Děkujeme. Dagmar Braunová

Zeptali jsme se DPP na současný stav dvou hybridních autobusů SOR NBH 18
SOR NBH 18 6402 na odstavné ploše poblíž zastávky Smíchovské nádraží © Tomáš Ertl