
Únor 2011:Hybrid ev.č.6402 na lince 133 © Jan Spousta
a na postoj Dopravního podniku hl. m. Prahy k této technologii.
a na postoj Dopravního podniku hl. m. Prahy k této technologii.
Tyto dotazy jsme položili zejména na základě zájmu čtenářů o tyto dva autobusy a jejich provoz , který se projevil zejména skokovým nárůstem přístupů do materiálu z roku 2012.
Dopravní podnik hl. m. Prahy BUSportálu 16.11.2015 odpověděl:
Dopravní podnik hl. m. Prahy BUSportálu 16.11.2015 odpověděl:
"Předmětné hybridní autobusy byly provozovány, a to na různých městských linkách obsluhovaných naší společností. Z hlediska četnosti se jednalo zejména o linky č. 125, 136 či 188. Aktuálně jsou však vozy odstaveny (od 30. 10. 2015) z provozu na opakovanou závadu poškozeného spojovacího hřídele mezi motorem a hybridní převodovkou. S ohledem na tuto skutečnost jsme v jednání s výrobcem vozů s cílem dosažení jasného a konečného řešení dané problematiky. Jak již bylo dříve uvedeno, tak Dopravní podnik nakoupil pouze dva autobusy s hybridním pohonem se záměrem dlouhodobého testu. Jelikož jsou naše dosavadní zkušenosti z jejich provozu rozporuplné (vyšší správkové procento a úspory PHM nepokrývající zvýšené pořizovací náklady), a současně hybridní technologii vnímáme jako jakýsi mezistupeň mezi dieselovým a plně elektrickým pohonem, tak se snažíme nyní věnovat aktuálně velmi progresivním a hojně diskutovaným elektrobusům. V rámci současné obnovy vozového parku pak stále počítáme s dieselovými autobusy s osvědčenou a z hlediska spolehlivosti prověřenou technologií."Společnost SOR Libchavy poskytla toto vyjádření:
"SOR se intenzivně věnuje rozvoji elektrobusů a vozidlům s motorem na diesel / CNG. Další vývoj hybridních technologií však do budoucna nevylučujeme."
Děkujeme. Dagmar Braunová

SOR NBH 18 6402 na odstavné ploše poblíž zastávky Smíchovské nádraží © Tomáš Ertl