
Pro ČD Cargo od Škody Transportation. Největší změnou přestavby je dvousystémovost lokomotivy.
Pro ČD Cargo od Škody Transportation. Největší změnou přestavby je dvousystémovost lokomotivy.
Plzeň, 24. května 2011 – ŠKODA TRANSPORTATION předala ČD Cargo první dvě modernizované dvousystémové lokomotivy 71Em. U plzeňského výrobce kolejových vozidel prochází celkem 30 těchto lokomotiv zásadní rekonstrukcí, která výrazně prodlouží jejich fyzickou i technologickou životnost. Součástí dodávky je homologace lokomotiv pro provoz v České republice, na Slovensku a Maďarsku.
ŠKODA TRANSPORTATION zajišťuje pro ČD Cargo modernizaci lokomotiv řady 71E. Těch bylo v letech 1984-86 vyrobeno celkem 60 kusů. Lokomotivy jsou používány v Česku a na Slovensku. V odvozené variantě 99E byly v provozu také v Itálii. Hlavním cílem modernizace je prodloužení životnosti lokomotivy o dalších 20 let. Největší změnou přestavby je dvousystémovost lokomotivy, díky které bude moci tahat náklad nejen na kolejích s napětím 3 kV DC, ale nově i 25 kV AC. Současný kontrakt se týká přestavby 30 lokomotiv. Nyní došlo k předání prvních dvou do zkušebního provozu. Další dodávky se uskuteční v průběhu let 2011 až 2014.
Lokomotivy budou nově schopné rekuperace energie zpět do sítě a budou disponovat klimatizační jednotkou pro každou kabinu. Součástí dodávky je vedle samotných vozů také technická dokumentace a proškolení pracovníků.
Základní technické parametry řady 71Em
Z TZ Škoda
Lokomotivy budou nově schopné rekuperace energie zpět do sítě a budou disponovat klimatizační jednotkou pro každou kabinu. Součástí dodávky je vedle samotných vozů také technická dokumentace a proškolení pracovníků.
Základní technické parametry řady 71Em
Nové parametry: | Původní parametry: | |
Maximální rychlost: | 120 km/h | 120 km/h |
Hmotnost: | 88 t | 85 t |
Rozchod: | 1435 mm | 1435 mm |
Uspořádání pojezdu: | BoBo | BoBo |
Napájení: | 3 kV DC, 25 kV / 50 Hz | 3 kV DC |
Výkon: | 3700 kW | 3480 kW |