Konkurence na trhu s elektrickými autobusy vede Daimler Buses ke snižování nákladů. Výroba karosérií pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se od roku 2028 kompletně přesune do Holýšova. Mannheim se zaměří na ebusy, Neu-Ulm zůstane centrem pro autokary. Oba závody čekají velké investice.
Konkurence na trhu s elektrickými autobusy vede Daimler Buses ke snižování nákladů. Výroba karosérií pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se od roku 2028 kompletně přesune do Holýšova. Mannheim se zaměří na ebusy, Neu-Ulm zůstane centrem pro autokary. Oba závody čekají velké investice.
Vedení společnosti Daimler Buses a Generální podniková rada EvoBus GmbH (General Works Council of EvoBus GmbH) se dohodly na strukturálních změnách s cílem trvale snížit roční provozní náklady v Německu. V Holýšově v České republice budou od roku 2028 kompletně stavět karosérie autobusů pro závody Ligny-en-Barrois, Mannheim a Neu-Ulm. Stávající dohoda na ochranu zaměstnanců je z roku 2024 posunuta do roku 2033, v tomto období je vyloučeno propouštění zaměstnanců z provozních důvodů. Daimler Buses rovněž do konce desetiletí investuje do obou německých závodů přibližně 150 milionů eur. Pro dva závody v Mannheimu a Neu-Ulmu je minimální počet stálých zaměstnanců ve výrobě stanoven na 1 500 pro každý. V Německu nedojde k žádnému omezení množství výroby.
Till Oberwörder, generální ředitel Daimler Buses: "V intenzivních diskuzích se závodní radou jsme se dohodli na cílovém stavu, který má zajistit naši dlouhodobou konkurenceschopnost. Tímto způsobem vytváříme dlouhodobou vizi našich výrobních závodů v Mannheimu a Neu-Ulmu. Jsme a zůstáváme jediným výrobcem, který nadále vyrábí městské autobusy a autokary v Německu.“
"Definovali jsme jasný plán pro plně elektrická vozidla. Existuje však mnoho nových konkurentů, kteří nabízejí elektrobusy. Tato intenzivnější situace na trhu znamená, že musíme získal lepší pozici z hlediska výrobních nákladů. To platí zejména pro naše německé závody. Chceme našim zákazníkům i nadále nabízet ty nejlepší produkty za atraktivních podmínek – a cílový obrázek to umožňuje,“ uvádí Oberwörder prostřednictvím tiskové zprávy.
Bruno Buschbacher, předseda generální podnikové rady EvoBus GmbH patřící společnosti Daimler Buses: "S cílovým obrazem pro EvoBus jsme dosáhli životaschopného výsledku. Udržitelně jsme chránili naše závody bohaté na tradici v Mannheimu a Neu-Ulmu a dali našim kolegům spolehlivou perspektivu do budoucna. Oba závody budou hrát v budoucnu vedoucí roli ve vývoji a výrobě. Jako Generální podniková rada EvoBus musíme přistoupit k přesunu stavby karosérie autobusů do zahraničí, protože jen tak může společnost získat potřebnou konkurenceschopnost. Nepřizpůsobení by EvoBus přineslo jen další nejistotu v nadcházejícím období a v konečném důsledku by znamenalo pomalý pokles. Tento krok nás mrzí, ale musíme se postavit realitě. Nyní je úkolem managementu provést potřebné investice v německých závodech, zajistit dohodnuté náhradní zaměstnání a vést EvoBus do úspěšné budoucnosti.“
Všechny nové městské autobusy Mercedes-Benz a autokary Setra pro evropský trh budou v budoucnu vyvíjeny a uváděny na trh v závodech Daimler Buses v Mannheimu a Neu-Ulmu. Mannheim bude centrem kompetence pro elektrické městské autobusy a od roku 2024 se zcela zaměří na výrobu plně elektrických městských autobusů. Závod navíc rozšiřuje výrobu komponentů.Neu-Ulm zůstane centrem kompetence pro autokay a bude i nadále jediným místem pro výrobu autokarů Setra. Od druhé poloviny dekády budou z výrobní linky v Neu-Ulmu sjíždět také plně elektrické meziměstské autobusy a od konce dekády autokary s bateriovým elektrickým pohonem a pohonem na palivové články na bázi vodíku.
Cílem Daimler Buses je nabízet lokálně CO2 neutrální vozidla na bázi baterií nebo vodíku v každém segmentu do roku 2030. Zpočátku se plánuje zaměřit na klíčové trhy Evropy a Latinské Ameriky. Do roku 2039 se na hlavním evropském trhu budou prodávat pouze lokálně CO2 neutrální nová vozidla. Zejména v segmentu městských autobusů to má být v Evropě již v roce 2030. Na cestě ke globální elektrifikaci osobní dopravy plánuje Daimler Buses v polovině tohoto roku uvést na trh první plně elektrický meziměstský autobus. Autokary s bateriovým a vodíkovým pohonem budou následovat na konci tohoto desetiletí. V souladu s duální strategií mateřské společnosti Daimler Truck se Daimler Buses zaměřuje na technologie na bázi baterií a vodíku – protože je to jediný způsob, jak nabídnout přizpůsobená řešení s nulovými emisemi pro různé aplikace zákazníků.
Změny se týkají jen těchto tří závodů Daimler Buses, resp. EvoBus.

Podívejte se na letošní vánoční autobusy
Nová VDL Bus Group uvádí na Busworld model VDL Futura 3


