Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
Karoserie pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se budou do pěti let kompletně stavět v České republice. Mannheim se stává centrem kompetence pro elektrické městské autobusy a Neu-Ulm zůstává centrem kompetence pro autobusy. Daimler Buses do německých závodů investuje 150 milionů eur. Foto Daimler Buses

Konkurence na trhu s elektrickými autobusy vede Daimler Buses ke snižování nákladů. Výroba karosérií pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se od roku 2028 kompletně přesune do Holýšova. Mannheim se zaměří na ebusy, Neu-Ulm zůstane centrem pro autokary. Oba závody čekají velké investice.

Reklama

Konkurence na trhu s elektrickými autobusy vede Daimler Buses ke snižování nákladů. Výroba karosérií pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se od roku 2028 kompletně přesune do Holýšova. Mannheim se zaměří na ebusy, Neu-Ulm zůstane centrem pro autokary. Oba závody čekají velké investice.

Vedení společnosti Daimler Buses a Generální podniková rada EvoBus GmbH (General Works Council of EvoBus GmbH) se dohodly na strukturálních změnách s cílem trvale snížit roční provozní náklady v Německu. V Holýšově v České republice budou od roku 2028 kompletně stavět karosérie autobusů pro závody Ligny-en-Barrois, Mannheim a Neu-Ulm. Stávající dohoda na ochranu zaměstnanců je z roku 2024 posunuta do roku 2033, v tomto období je vyloučeno propouštění zaměstnanců z provozních důvodů. Daimler Buses rovněž do konce desetiletí investuje do obou německých závodů přibližně 150 milionů eur. Pro dva závody v Mannheimu a Neu-Ulmu je minimální počet stálých zaměstnanců ve výrobě stanoven na 1 500 pro každý. V Německu nedojde k žádnému omezení množství výroby.

Till Oberwörder, generální ředitel Daimler Buses: "V intenzivních diskuzích se závodní radou jsme se dohodli na cílovém stavu, který má zajistit naši dlouhodobou konkurenceschopnost. Tímto způsobem vytváříme dlouhodobou vizi našich výrobních závodů v Mannheimu a Neu-Ulmu. Jsme a zůstáváme jediným výrobcem, který nadále vyrábí městské autobusy a autokary v Německu.“

"Definovali jsme jasný plán pro plně elektrická vozidla. Existuje však mnoho nových konkurentů, kteří nabízejí elektrobusy. Tato intenzivnější situace na trhu znamená, že musíme získal lepší pozici z hlediska výrobních nákladů. To platí zejména pro naše německé závody. Chceme našim zákazníkům i nadále nabízet ty nejlepší produkty za atraktivních podmínek – a cílový obrázek to umožňuje,“ uvádí Oberwörder prostřednictvím tiskové zprávy.

Bruno Buschbacher, předseda generální podnikové rady EvoBus GmbH patřící společnosti Daimler Buses: "S cílovým obrazem pro EvoBus jsme dosáhli životaschopného výsledku. Udržitelně jsme chránili naše závody bohaté na tradici v Mannheimu a Neu-Ulmu a dali našim kolegům spolehlivou perspektivu do budoucna. Oba závody budou hrát v budoucnu vedoucí roli ve vývoji a výrobě. Jako Generální podniková rada EvoBus musíme přistoupit k přesunu stavby karosérie autobusů do zahraničí, protože jen tak může společnost získat potřebnou konkurenceschopnost. Nepřizpůsobení by EvoBus přineslo jen další nejistotu v nadcházejícím období a v konečném důsledku by znamenalo pomalý pokles. Tento krok nás mrzí, ale musíme se postavit realitě. Nyní je úkolem managementu provést potřebné investice v německých závodech, zajistit dohodnuté náhradní zaměstnání a vést EvoBus do úspěšné budoucnosti.“

Všechny nové městské autobusy Mercedes-Benz a autokary Setra pro evropský trh budou v budoucnu vyvíjeny a uváděny na trh v závodech Daimler Buses v Mannheimu a Neu-Ulmu. Mannheim bude centrem kompetence pro elektrické městské autobusy a od roku 2024 se zcela zaměří na výrobu plně elektrických městských autobusů. Závod navíc rozšiřuje výrobu komponentů.Neu-Ulm zůstane centrem kompetence pro autokay a bude i nadále jediným místem pro výrobu autokarů Setra. Od druhé poloviny dekády budou z výrobní linky v Neu-Ulmu sjíždět také plně elektrické meziměstské autobusy a od konce dekády autokary s bateriovým elektrickým pohonem a pohonem na palivové články na bázi vodíku.

Cílem Daimler Buses je nabízet lokálně CO2 neutrální vozidla na bázi baterií nebo vodíku v každém segmentu do roku 2030. Zpočátku se plánuje zaměřit na klíčové trhy Evropy a Latinské Ameriky. Do roku 2039 se na hlavním evropském trhu budou prodávat pouze lokálně CO2 neutrální nová vozidla. Zejména v segmentu městských autobusů to má být v Evropě již v roce 2030. Na cestě ke globální elektrifikaci osobní dopravy plánuje Daimler Buses v polovině tohoto roku uvést na trh první plně elektrický meziměstský autobus. Autokary s bateriovým a vodíkovým pohonem budou následovat na konci tohoto desetiletí. V souladu s duální strategií mateřské společnosti Daimler Truck se Daimler Buses zaměřuje na technologie na bázi baterií a vodíku – protože je to jediný způsob, jak nabídnout přizpůsobená řešení s nulovými emisemi pro různé aplikace zákazníků.

Změny se týkají jen těchto tří závodů Daimler Buses, resp. EvoBus.


Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
EvoBus v Holýšově v České republice. Foto EvoBus ČR
Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
Závod Daimler Buses v Mannheimu. Foto Daimler Buses
Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
Závod Daimler Buses v Neu-Ulmu. Foto Daimler Buses
Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
V Holýšově se od roku 2028 budou stavět kompletní karosérie pro autobusy Mercedes-Benz a autokary Setra. Foto Daimler Buses
Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
Závod EvoBus v Holýšově od roku 2028 posílí svou pozici v Daimler Buses
Evopské výrobní závody Daimler Buses: Holýšov, Neu-Ulm, Mannheim, Ligny-en-Barrois (Francie) a Sámano (Španělsko). Foto EvoBus CR