Rozdělení dopravních oblastí Ústeckého kraje. (Tisková zpráva Ústeckého kraje 20.9.2006.)
Rozdělení dopravních oblastí Ústeckého kraje. (Tisková zpráva Ústeckého kraje 20.9.2006.)
Zastupitelstvo Ústeckého kraje schválilo dnes (20.9.2006) na svém zasedání rozsah základní dopravní obslužnosti území Ústeckého kraje pro roky 2007-2014, tedy na období 8 let, maximální rozsah dopravního výkonu spojů byl stanoven 17 476 400 km/rok, v tomto rozsahu je započítána i nutná rezerva. Osmiletý časový rozsah umožní dopravcům, kteří budou zajišťovat základní dopravní obslužnost v Ústeckém kraji, kalkulovat do budoucna své odhady s větší jistotou. Ti upozorňují, že přiblížení délky smluvního období délce životnosti autobusu (tedy cca 8 let), jim umožní počítat nižší ceny dopravního výkonu. 

     Ústecký kraj bude v tomto období hradit i ostatní dopravní obslužnost, kterou až doposud financovaly obce. "Obcím v kraji se tak výrazně uleví a jsem přesvědčen, že na základě koncesních řízení, která budou vypsána ještě letos, najdeme seriózní partnery, kteří budou pro obyvatele kraje zajišťovat kvalitní a levnou dopravu. Nechceme již žádný monopol, základní dopravní obslužnost by si mezi sebe mělo rozdělit několik dopravců. Navíc bude tento sytém pružný, jízdní řády se budou moci měnit podle potřeb obyvatel. A podle objednávek a požadavků starostů obcí na území regionu,“ uvedl hejtman Jiří Šulc. Dodal, že podobná jednání o změnách jízdních řádů, které by reagovaly na potřeby obyvatel, nebyly s bývalým smluvním dopravcem DPUK možné.

     Zastupitelstvo Ústeckého kraje zároveň schválilo úpravu Seznamu linek navržených do systému základní dopravní obslužnosti, a to především v oblasti Teplicka. Právě toto je oblast s největšími dopravními výkony, kde je většina spojů zajišťována náhradní formou, tedy tzv. příležitostnou dopravou. Teplicko je v rámci kraje oblastí s velkými obcemi, jejich velkou hustotou a nutností uspokojovat četné přepravní toky pracujících i školní mládeže. Protože se dosavadní vedení linek po bývalém smluvním dopravci, kterým byl Dopravní podnik Ústeckého kraje a.s. (DPÚK), jeví neefektivní a nehospodárné především díky značným částečným souběhům s městskou dopravou v Teplicích i s provozem Českých drah, byl provoz objednán v jiných trasách než dosavadní linky. Provoz bude v oblasti po vydání licencí do konce roku 2006 s upravenými trasami a jízdními řády zajišťovat Dopravní podnik Teplice s.r.o. Nově navržený systém předpokládá rozšíření systému příměstských linek na Teplicku. Zároveň dojde k propojení se stávající sítí MHD v Teplicích, což do budoucna v podstatě nebude vyžadovat integraci příměstské a městské autobusové dopravy. Skupiny linek pro Ústecký kraj, odsouhlasené krajským zastupitelstvem vznikaly a byly upravovány ve spolupráci pracovníků oddělení dopravní obslužnosti po zkušenostech s monitorováním provozu bezplatné informační linky, pravidelných jednání pracovní skupiny pro stabilizaci veřejné dopravy.

Jednotlivé linky jsou rozděleny do těchto dopravních oblastí Ústeckého kraje :

1.Bílinsko
2.České středohoří – východ
3.České středohoří – západ
4.Děčínsko – východ
5.Děčínsko – západ
6.Dolní Poohří
7.Chomutovsko
8.Jirkovsko
9.Kadaň – Žatec
10.Krušné hory – Chomutovsko
11.Litvínovsko
12.Lounsko – jih
13.Lounsko – výhod
14.Lounsko – západ
15.Mostecká pánev
16.Podbořanský
17.Podbořany – Žatec
18.Šluknovsko
19.Štětsko
20.Ústecko – sever
21.Vejprty – Kadaň
22.Příměstská doprava Most – Litvínov
23.Příměstská doprava Teplice
24.Příměstská doprava Ústí nad Labem

Podrobnosti "pdf"


Tisková zpráva Ústeckého kraje 20.9.2006.