Mikrovlnné zapalování MWI.
Německý start-up MWI je přesvědčen, že nový systém zapalování může snížit spotřebu spalovacích motorů až o 30% a emise až o 80%.
Německý start-up MWI je přesvědčen, že nový systém zapalování může snížit spotřebu spalovacích motorů až o 30% a emise až o 80%.
Vypadá to, že klasický motor s vnitřním spalováním je překonaná technologie. Nasvědčují tomu i aktivity automobilek, které mění kurz k elektromobilitě. Ty k tomu nutí především přísná nastavení emisních norem.
MWI už údajně hledá partnery, kteří jeho projekt podpoří a prý vyjednává s velkými čínskými a korejskými automobilkami. Sama firma to zatím nepotvrdila.
Více informací MWI
Německý start-up MWI přichází s novou technologií, která může údajně radikálně snížit spotřebu a emise spalovacího motoru.
MWI říká, že dokáže snížit spotřebu spalovacího motoru až o 30 % a emise dokonce až o 80 %! A to bez toho, aby byly nezbytné zásadní konstrukční změny.
Klasickou zapalovací svíčku by měly podle MWI nahradit pulzní mikrovlny. Díky tomu by klesla teplota spalování směsi vzduchu a benzínu, což by prý mělo vést ke snížení spotřeby o 30%. Za projektem stojí slavné jméno Wendelin Wiedekinga, muže, který šéfoval Porsche v letech 1993 až 2009 a automobilku ze Zuffenhausenu vytáhl z pokraji bankrotu na výsluní. I díky modelům Boxster a prvnímu SUV Cayenne.
V MWI vlastní 20% akcií. Společnost navíc slibuje, že škodlivé emise motorů by mohla zredukovat dokonce až o 80%. "Jsem přesvědčený, že MWI přináší zásadní technickou inovaci s obrovským tržním potenciálem," říká Wendelin Wiedeking. Výhodou má být i to, že její zástavba do spalovacích motorů si nemá vyžadovat zásadní konstrukční změny. To by znamenalo úsporu peněz na případný vývoj nových kostrukcí.
MWI už údajně hledá partnery, kteří jeho projekt podpoří a prý vyjednává s velkými čínskými a korejskými automobilkami. Sama firma to zatím nepotvrdila.
Více informací MWI
Svíčka zapaluje směs paliva a vzduchu postupně, mikrovlnná technologie by ji měla umět zapálit v celém objemu. MWI