Záběry ze zkušební jízdy trolejbusem po nové částečně dokončené trati
© Jiří Kohout

na Borská pole 17. února 2010 v Plzni.
na Borská pole 17. února 2010 v Plzni.
Jak informuje Miroslav Klas na stranách Společnosti pro veřejnou dopravu:
"17. února 2010 se uskutečnila první zkušební jízda po nové – částečně dokončené trolejbusové trati v Plzni na Borská pole. Trolejbus typu Škoda 24Tr č.509 jel od měnírny na Karlově směr Folmavská, otočil se na kruhové křižovatce u Makra, projel Folmavskou a Borskou v druhém směru, otočil se u CANu a vrátil se zpět na Karlov. Vše proběhlo bez problémů. Odbočka trolejbusové trati z Folmavské do Teslovy ulice se bude budovat od konce března do konce dubna. Stavba běží podle plánu, trolejbusy na Borská pole tedy zřejmě vyjedou s cestujícími 1. července 2010.
Zatím, dle předběžných jednání, se bude jednat o trolejbusy linky č.15, která v současné době jezdí z Lobez přes centrum pouze k Centrálnímu autobusovému nádraží (CAN). Patnácku by zřejmě doplnila ve špičkách pracovních dní ještě jedna nebo dvě posilové linky vedené z Doubravky anebo od CANu, které by zajistily návoz pracovníků na směny. Pro plánování nové dopravy na Borská pole jsou využívány data z dopravního průzkumu, na kterém se koncem roku 2009 významně podílela Společnost pro veřejnou dopravu.
Poslední velká a důležitá trolejbusová trať byla v Plzni dokončena již v roce 1988, zavedení trolejbusové dopravy na Borská pole trvalo více jak 10 let..."
Za fotografie děkujeme Jiřímu Kohoutovi.
Možná se v dané lokalitě dočkáme i dalšího rozvoje trolejbusů namísto dlouho plánované tramvaje viz monitorink BUSportálu: ... Pavel Rödl zpochybnil prodloužení tramvajové trati k areálu univerzity (ve prospěch trolejbusů)

Záběry ze zkušební jízdy trolejbusem po nové částečně dokončené trati
© Jiří Kohout
Záběry ze zkušební jízdy trolejbusem po nové částečně dokončené trati
© Jiří Kohout
Záběry ze zkušební jízdy trolejbusem po nové částečně dokončené trati
© Jiří Kohout
Záběry ze zkušební jízdy trolejbusem po nové částečně dokončené trati
© Jiří Kohout