
V kryté hale mohli návštěvníci vidět expozice
firem, které dodávají informační panely (Bustec, Molpir), odbavovací systémy (Mikroelektronika) nebo
jiné technologie (TransData), ale i pneumatiky pro vozidla (firma R.
Horák). Kromě těchto společností, kterých bylo uvnitř kryté
haly více, se návštěvníci mohli podívat na ,,obojživelný“
vůz Mercedes-Benz Sprinter od firmy Enjoy Tech Limited. V tomto
neobvyklém dopravním prostředku je nainstalovaný systém od
společnosti Molpir.
U východu z kryté haly byl po levé
straně vystavený autobus modrý autobus SOR NS 12 (6E1 1438) a
vedle stojící Iveco Crossway LE 10,8M Line (ZA-057HL) společnosti SAD Žilina. Kousek dále
měla svůj ,,pojízdný“ stánek společnost Mobilboard, která
svou expozici měla v autobusu VDL Berkhof Excellence 3000HD
(NR-418DX).
Výrobce malých autobusů zastupovala firma KHMC
Opava. Ta přivezla dva vozy Mercedes-Benz Sprinter. Bílý vůz (1SD
5958) patří dopravci Jiří Sejtko a druhý (T 3296) teprve na
svého nového majitele čeká.
Své zastoupení měla i Scania s třemi autobusy. Prvním byl bílý autokar Irizar i6s (bez SPZ), druhým byl žluto-modrý autobus Citywide LF 12M CNG (1BM 7608), který je určen pro firmu BORS Břeclav a třetím byl bílý autobus Citywide 6x2 LE CNG Suburban (YKE 358).
Do Nitry zavítala také společnost VDL Bus & Coach Czech republic, dovezla tři autobusy – patrovou Futuru a dvě standardní Futury.
Volvo Group
Czech republic na veletrhu ukázalo bílý autokar Volvo
9700 HD (PO-024GC) společnosti Bus Doprava.
Kromě vystavovaných autobusů byla k
vidění i technika Kärcher nebo zvedáky firmy
Miteral. Na nich byl vystavený autobus Iveco Evadys 12M (5E9
6246). Slovenskou premiéru si na veletrhu odbyly také autobusy značky Beulas,
které dodává společnost Solbus. Na výstavní ploše byly k
vidění dva – Mythos (1BU 8742), který poputuje do firmy
ČSAD Tišnov a druhým autobusem byl model Aura (6AU 3429), který má
nový domov u společnosti Reina Tour.
Na veletrhu převažovaly různé moderní autobusy, ale nezapomeňme i na historické
exponáty. I ty měly na veletrhu své vyhrazené místo, konkrétně
tři kusy. Prvním autobusem byl vůz Karosa ŠD 11.2032 Europabus
(SC-H015) od KHA Bratislava, druhým byl modrý autobus Škoda 706
RTO (NZ-H012) od Ivana Sepešiho. Tento ,,erťák“ sloužil kdysi
jako pojízdné hematologické a transfuzní oddělení. Třetím
hisotrickým autobusy byla také Škoda 706 RTO (NZ-953FX).
Jednalo se sice o první ročník, ale byl velmi
povedený – organizačně i výběrem společností a
exponátů. Možná by bylo dobré při budoucích ročnících
zvážit větší výstavní plochu. Věříme, že do
budoucna o BUS SHOW ještě uslyšíme.