
František Luža (ADSSF), Jaroslav Hanák (ADSSF), Petr Kašík (SD) a František Neterda (ADSSS) © BUSportál
ADSSF řeší aktuální problémy v silniční dopravě a zároveň se chystá na jubilejní rok 2011,
ADSSF řeší aktuální problémy v silniční dopravě a zároveň se chystá na jubilejní rok 2011,
kdy proběhnou oslavy 20 let jejího vzniku. Oslavy proběhnou v březnu 2011 v Brně. (Z oslav 15 let: Významné jubileum ADSSF v roce 2006. Fotoreportáž z oslav.)
Valná hromada proběhla jako volební. Ve vedení zůstává na další 3 roky Jaroslav Hanák viz 24.3: Valná hromada ADSSF zvolila včera statutární orgány na další období. Jaroslav Hanák také v úvodu valné hromady shrnul ekonomickou situaci, zejména s ohledem na dopravu. Spolu se zástupci z Ministerstva dopravy (MD) Ondřejem Michalčíkem a Martinem Vavřinou se věnovali stavu projednávání Zákona o veřejných službách v dopravě. Ten je po druhém čtení a přijde na program ke schválení ve 3. čtení na dubnovém jednání parlamentu od 12. dubna, pravděpodobný termín projednávání zákona by mohl být 13. dubna. Schválen by mohl být jak v původní podobě, tak i s připomínkami ze strany PS (Odkaz na Usnesení hospodářského výboru z 53. schůze). Jaroslav Hanák i v souvislosti s prováděcími předpisy k zákonu a příslušnými minimálními standardy ve veřejné dopravě zdůraznil nutnost rovného podnikatelského prostředí. Podmínka průměrného stáří vozového parku v určité výši musí platit pro všechny subjekty.
Na program VH se dostala i problematika vzdělávání v oboru autodopravy - problém je řešen intenzivně Svazem dopravy. Situaci přiblížil jeho výkonný ředitel Petr Kašík.
Nepříjemnou informaci pro dopravce přinesla Eliška Kleinerová z MD. Už tak pokrácená suma pro dotace na obnovu vozového parku (vzpomeňme téměř 400 milionů v dřívějších letech) - 200 milionů jako v roce 2009 - byla zkrácena o dalších 40 milionů. Znamená to, že dotace bude sice poskytnuta na stejný počet vozidel, ale bude nižší o 100 tisíc Kč na vozidlo. Zástupkyně MD potvrdila, že se MŽP přes svoji ústní podporu alternativním pohonům fakticky na této podpoře podílet nebude.
Valná hromada se věnovala i metodice rozdělení 200 milionů dopravcům na zvýšené tarify za čekání. O tyto peníze pro svoje dopravce a veřejnou dopravní obslužnost musí požádat kraje.
Antonín Hrazdíra zároveň jako zástupce Sdružení ČESMAD Bohemia informoval o vysokorychlostním vážení, vlivu biosložky v naftě na opotřebení motorů a dopadech zvýšení spotřební daně na naftu s následným odklonem od čerpání na území ČR. Zmínil se i o novém celoevropském formuláři a dopadu změn sazeb mýta na páteční provoz.
Jan Kotík jako zástupce ADSSS a SDT seznámil s výsledky 4. ročníku odborné konference Elektronické platby v dopravě.
Jaroslav Hanák informoval o zatím úspěšném společném úsilí IRU a UITP odvrátit nastolení nových nerealistických požadavků práv cestujících v autobusové dopravě.
Na závěr VH prezentovali zástupci společnosti SOR Libchavy výsledky minulého roku, výhled na letošek a novinky v nabídce autobusů. BUSportál využil možnost navštívit SOR a připravuje pro čtenáře záběry produkce. Zatím Městské celonízkopodlažní autobusy SOR NBG 12 a SOR NBG 18 a něco navíc.
Příští valná hromada ADSSF je avizována na červen.
Valná hromada proběhla jako volební. Ve vedení zůstává na další 3 roky Jaroslav Hanák viz 24.3: Valná hromada ADSSF zvolila včera statutární orgány na další období. Jaroslav Hanák také v úvodu valné hromady shrnul ekonomickou situaci, zejména s ohledem na dopravu. Spolu se zástupci z Ministerstva dopravy (MD) Ondřejem Michalčíkem a Martinem Vavřinou se věnovali stavu projednávání Zákona o veřejných službách v dopravě. Ten je po druhém čtení a přijde na program ke schválení ve 3. čtení na dubnovém jednání parlamentu od 12. dubna, pravděpodobný termín projednávání zákona by mohl být 13. dubna. Schválen by mohl být jak v původní podobě, tak i s připomínkami ze strany PS (Odkaz na Usnesení hospodářského výboru z 53. schůze). Jaroslav Hanák i v souvislosti s prováděcími předpisy k zákonu a příslušnými minimálními standardy ve veřejné dopravě zdůraznil nutnost rovného podnikatelského prostředí. Podmínka průměrného stáří vozového parku v určité výši musí platit pro všechny subjekty.
Na program VH se dostala i problematika vzdělávání v oboru autodopravy - problém je řešen intenzivně Svazem dopravy. Situaci přiblížil jeho výkonný ředitel Petr Kašík.
Nepříjemnou informaci pro dopravce přinesla Eliška Kleinerová z MD. Už tak pokrácená suma pro dotace na obnovu vozového parku (vzpomeňme téměř 400 milionů v dřívějších letech) - 200 milionů jako v roce 2009 - byla zkrácena o dalších 40 milionů. Znamená to, že dotace bude sice poskytnuta na stejný počet vozidel, ale bude nižší o 100 tisíc Kč na vozidlo. Zástupkyně MD potvrdila, že se MŽP přes svoji ústní podporu alternativním pohonům fakticky na této podpoře podílet nebude.
Valná hromada se věnovala i metodice rozdělení 200 milionů dopravcům na zvýšené tarify za čekání. O tyto peníze pro svoje dopravce a veřejnou dopravní obslužnost musí požádat kraje.
Antonín Hrazdíra zároveň jako zástupce Sdružení ČESMAD Bohemia informoval o vysokorychlostním vážení, vlivu biosložky v naftě na opotřebení motorů a dopadech zvýšení spotřební daně na naftu s následným odklonem od čerpání na území ČR. Zmínil se i o novém celoevropském formuláři a dopadu změn sazeb mýta na páteční provoz.
Jan Kotík jako zástupce ADSSS a SDT seznámil s výsledky 4. ročníku odborné konference Elektronické platby v dopravě.
Jaroslav Hanák informoval o zatím úspěšném společném úsilí IRU a UITP odvrátit nastolení nových nerealistických požadavků práv cestujících v autobusové dopravě.
Na závěr VH prezentovali zástupci společnosti SOR Libchavy výsledky minulého roku, výhled na letošek a novinky v nabídce autobusů. BUSportál využil možnost navštívit SOR a připravuje pro čtenáře záběry produkce. Zatím Městské celonízkopodlažní autobusy SOR NBG 12 a SOR NBG 18 a něco navíc.
Příští valná hromada ADSSF je avizována na červen.
Dagmar Braunová

Ondřej Michalčík (MD), Martin Vavřina (MD), František Luža (ADSSF), Jaroslav Hanák (ADSSF), Petr Kašík (SD) a František Neterda (ADSSS) © BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

Se zástupci společnosti SOR © BUSportál

© BUSportál