Z valné hromady ADSSF 2. a 3.6.2009 v Litomyšli.

Hlavními tématy byla ekonomická situace v dopravě a na politické scéně spolu s připravovaným Zákonem o službách ve veřejné dopravě.
Hlavními tématy byla ekonomická situace v dopravě a na politické scéně spolu s připravovaným Zákonem o službách ve veřejné dopravě.
Prezident ADSSF Jaroslav Hanák vyzdvihl přes hospodářský pokles dotýkající se výrazně i dopravy poměrně dobrou kondici české ekonomiky a zmínil se i o problémech se současnou nízkou úrovní politické reptrezentace ČR ve vztahu k zahraničí v souvislosti se změnami ve vládě. Zopakoval nutnost deklarace zavedení Eura, ocenil vzdělávací programy, které by mělo využít co nejvíce firem k překlenutí období s poklesem ekonomiky a snížení odvodů. Zdůraznil nutnost podpory aplikovaného výzkumu, tzv. živých inovací. V oblasti Zákoníku práce by podnikatelská sféra uvítala zejména zjednodušení propouštění a zaměstnávání (prodloužení zkušební doby) a uzavírání dohod o provedení práce. Upozornil také na nepříznivý demografický vývoj.

Novým členem ADSSF se stala společnost Transcentrumbus Arriva. Dosavadního ředitele Františka Čáslavu, který odchází do penze, nahrazuje stávající ředitel společnosti Osnado Arriva Martin Bělovský. Ředitelem Osnada se stává Milan Kovář. ADSSF se představil i nedávno jmenovaný ředitel ČSAD Jablonec nad Nisou Luboš Wejnar. Členové asociace se rozloučili s Pavlou Doleželovou, která po dlouholeté práci zejména v oblasti dotací na nákup nových autobusů z ministerstva dopravy v současnosti odchází.

Z mnoha informací, které zazněly, BUSportál zaujala otázka možnost podpory dálkové autobusové dopravy ze strany státu, která jasně vyplývá z podpory obdobné dopravy železniční. V budoucnu se uvažuje o ponechání výhod žákovského jízdného pro vysokoškoláky i v době letních prázdnin.

Uveřejňujeme některé koncepční připomínky k situaci v dopravní obslužnosti zejména ke vztahu k datu 3.12., kdy začne platit legislativa EU bez současného přijetí nového Zákona o službách ve veřejné dopravě, který se sice začal projednávat před 5 lety, ale do dneška není hotov.
  • Rozdělení působnosti státu, krajů a obcí při zajišťování dopravní obslužnosti a ve spojení s tím systémové řešení financování veřejné dopravy.
  • Vztah drážní osobní dopravy a silniční linkové dopravy. Silniční dopravci a kraje odmítají preferování drážní dopravy v případě souběžnosti různých druhů dopravy.
  • Určení právního předpisu, na základě kterého se bude realizovat nabídkové řízení pro veřejné služby v přepravě cestujících.
  • Vymezení rozhraní mezi nabídkovým řízením a veřejnou zakázkou.
  • Vymezení standardů kvality a bezpečnosti.
  • Zařazení integrovaných dopravních systémů.
  • Postavení Ministerstva dopravy jako nadřízeného správního orgánu pro veřejnou dopravu.

3.6. se členové ADSSF zúčastnili slavnostního otevření zákaznického centra společnosti SOR v Libchavech. Do společnosti SOR se ještě na BUSportálu vrátíme.
Na návštěvě ve společnosti SOR Libchavy. Nové zákaznické centrum ....

Z valné hromady ADSSF 2. a 3.6.2009 v Litomyšli.
Z valné hromady ADSSF 2. a 3.6.2009 v Litomyšli.
Z valné hromady ADSSF 2. a 3.6.2009 v Litomyšli.
Jubilanti ADSSF s viceprezidentem ADSSF Františkem Lužou (druhý zzleva).