Pravidelné jednání členů Asociace proběhlo ve dnech 25. až 26. února v Hotelu Pohoda v Luhačovicích. Další je v plánu v červnu.
Pravidelné jednání členů Asociace proběhlo ve dnech 25. až 26. února v Hotelu Pohoda v Luhačovicích. Další je v plánu v červnu.
První Valnou hromadu v tomto roce zahájil a vedl prezident ADSSF Jaroslav Hanák. Jednání se zúčastnili prezident a víceprezident středočeské asociace Daniel Adamka a František Neterda a zástupce ČESMAD Bohemia Jan Medveď. Svou řadu autobusů představil slovenský výrobce ROŠERO a dealer pro Českou republiku JIHA TRADE.
Jan Medveď informoval o jednání Sdružení ČESMAD BOHEMIA s vládou a návrhy na narovnání podmínek vůči ostatním zemím. Česká kamionová doprava je výkonově pod rokem 2004, kdy jsme vstoupili do EU. Pokračují práce na tzv. Silničním balíčku EU - balíčku mobility, texty předpisů se formulují a schválení by mělo být koncem května nebo začátkem června. První poznatky z fungování mýtného systému jsou pozitivní, z hlediska funkčnosti je tento mýtný systém lepší než minulý.
Green deal - Zelená dohoda pro Evropu - byl představen 11. prosince 2019 a měl by občanům a společnostem v Evropské unii zajistit přechod na udržitelnější a ekologičtější hospodářství. Jednou z priorit vlády by měly být dotace na superzelené věci.
Jan Medveď informoval o jednání Sdružení ČESMAD BOHEMIA s vládou a návrhy na narovnání podmínek vůči ostatním zemím. Česká kamionová doprava je výkonově pod rokem 2004, kdy jsme vstoupili do EU. Pokračují práce na tzv. Silničním balíčku EU - balíčku mobility, texty předpisů se formulují a schválení by mělo být koncem května nebo začátkem června. První poznatky z fungování mýtného systému jsou pozitivní, z hlediska funkčnosti je tento mýtný systém lepší než minulý.
Green deal - Zelená dohoda pro Evropu - byl představen 11. prosince 2019 a měl by občanům a společnostem v Evropské unii zajistit přechod na udržitelnější a ekologičtější hospodářství. Jednou z priorit vlády by měly být dotace na superzelené věci.
Prezident ADSSF Jaroslav Hanák konstatoval (ještě před vypuknutí koronaviru u nás, pozn. red.), že v současné situaci je náš průmysl v nepředstavitelném ohrožení. Škoda Auto v Číně vyrobila pouze 280 aut, což je pokles o 95 %. Do ČR přišla poslední zásilka zboží z Číny v hodnotě 650 mil. Kč. Bez součástek z Číny nelze v mnohých firmách pokračovat ve výrobě. Lze očekávat těžké období. Pokud bude zbrzďovat průmysl, tak bude zpomalovat i doprava.
Teze Hospodářské politiky ČR a další témata - 4. verze materiálu je připravena. Základem budoucnosti země je vzdělání a dostatek mladých učitelů. Obsahem materiálu jsou i otázky výzkumu, vývoje a inovací. Ve zdravotnictví by měla být vyšší spoluúčast pacienta. V energetice probíhá diskuze okolo jádra. Je důležité pořízení solárních panelů ve firmách i v soukromých objektech.
V autobusové dopravě jsou stále nejdůležitějšími tématy nedostatek a mzdy řidičů, slevy na jízdném a výběrová řízení na dopravní obslužnost.
V rámci jednání proběhla prezentace firmy ROŠERO. Firma ROŠERO sídlí na Slovensku ve Spišské Nové Vsi a zabývá se výrobou příměstských, městských autobusů a mikrobusů. Byla založena v roce 1995, kdy se zabývala opravami a modernizací autobusů různých značek. V roce 2004 začala s výrobou mikrobusů na podvozcích MB Sprinter, v roce 2006 s výrobou minibusů First na podvozku IVECO Daily 70C. Má 110 zaměstnanců a výrobní kapacita je 150 dieselových, CNG a elektrických vozidel za rok, přes 50 % tvoří linkové autobusy, zbytek zájezdové. Nejvíce vozidel vyváží do Švédska, Německa, České republiky a zásobuje i trh na Slovensku.
Podrobný zápis pro oprávněné uživatele ZDE
V autobusové dopravě jsou stále nejdůležitějšími tématy nedostatek a mzdy řidičů, slevy na jízdném a výběrová řízení na dopravní obslužnost.
V rámci jednání proběhla prezentace firmy ROŠERO. Firma ROŠERO sídlí na Slovensku ve Spišské Nové Vsi a zabývá se výrobou příměstských, městských autobusů a mikrobusů. Byla založena v roce 1995, kdy se zabývala opravami a modernizací autobusů různých značek. V roce 2004 začala s výrobou mikrobusů na podvozcích MB Sprinter, v roce 2006 s výrobou minibusů First na podvozku IVECO Daily 70C. Má 110 zaměstnanců a výrobní kapacita je 150 dieselových, CNG a elektrických vozidel za rok, přes 50 % tvoří linkové autobusy, zbytek zájezdové. Nejvíce vozidel vyváží do Švédska, Německa, České republiky a zásobuje i trh na Slovensku.
Podrobný zápis pro oprávněné uživatele ZDE
ROŠERO vyrobí ročně 150 dieselových, CNG a elektrických vozidel
Vozidla mají variabilní interiér, městská a příměstská sedadla pro cestující, prostor pro vozíčkáře/kočárek, sklopná sedadla, vybavení OIS, USB zásuvky nebo klimatizaci
Mikrobusy ROŠERO jezdí ve Švédsku, Německu i v České republice