Z tiskové konference AVIA
Z prezentace AVIA

Využití podvozků pro výrobu autobusů v České republice je stádiu jednání s karosáři.
Využití podvozků pro výrobu autobusů v České republice je stádiu jednání s karosáři.
V tomto týdnu se střetly nejen tiskové konference v poměrně těsném časovém sousedství, mnohé se dokonce zcela překrývalo. Proto uvádíme informace , které poskytla AVIA s doplněním, že se o podvozcích pro autobusy na tiskové konferenci mluvilo, ale spíš v obecnější rovině a zejména v souvislosti s mateřskou firmou. K českému trhu bylo řečeno, že probíhají jednání s několika karosáři, ale žádná jména či data nebyla zmíněna. Lze tedy předpokládat, že projekt spolupráce s KARS Dolní Bučice ALMA II není na pořadu dne.

Kromě ohlédnutí k roku 2010 viz také Ze světa lehkých užitkových vozidel: AVIA zvedla v loňském roce o třetinu tržby šlo spíš o hlubší analýzu - byly na tiskovce prezentovány výsledky prodeje I. čtvrtletí a odhady prodejů na rok 2011.

V prvním čtvrtletí 2011 prodala Avia 168 vozů, z toho 51 vozidel v provedení Euro 5 na evropských trzích, 13 vozů v provedení Euro 4 pro ruský trh, čtyři podvozky pro autobusy mateřské firmy pro singapurský trh a sto podvozků pro elektromobily firmy Smith Electric. Proti 1. čtvrtletí 2010, kdy firma prodala 102 vozidel, je to růst o 2/3.

Avia Ashok Leyland Motors chce letos prodat tisíc nákladních vozidel (loni to bylo 448 vozů). Na evropské trhy chce dodat 300 vozidel a 500 podvozků s kabinou chystá na americký a britský trh pro výrobce elektromobilů, firmu Smith Electric. Na ruském trhu, kde Avia otevřela své zastoupení na konci minulého roku, chce firma v roce 2011 prodat 100 vozů. U nových projektů (to jsou např. trhy Středního Východu, autobusové podvozky ap.) se očekává prodej 100 vozidel nebo podvozků.

Na západoevropském trhu chce letos automobilka vybudovat novou prodejní síť ve Velké Británii a chystá se zahájit prodej ve Francii. Chystá rovněž restrukturalizaci prodejní sítě v Polsku. Nově firma vstoupila také na trh Středního východu, kde zahájila prodej při spuštění provozu montážního závodu mateřské Ashok Leyland v emirátu Rás al-Chajma ve Spojených arabských emirátech. Klíčový zůstává český a slovenský trh. Zároveň společnost investuje do prodejní sítě v dalších evropských zemích. Automobilka se má stát řídícím centrem pro distribuci dalších produktů mateřské skupiny Hinduja v Evropě. AVIA letos rovněž chystá vozy s dvojkabinou a nabízet bude i automobily s pohonem čtyř kol - tato novinka bude vystavena i na blížícím se veletrhu IBF v Brně (12.4. - 16.4.). Zároveň vyjednává s potenciálním tuzemským dodavatelem karosérií pro autobusy na podvozcích Avia.

Úspěch firmy se podle manažera marketingu Michala Bačkovského opírá o globální homologaci vozidel řady Euro5 a doplnění kompletní modelové řady motorů pro nové trhy. "Zákazníkům na evropských trzích jsme schopni nabídnout vozidla v provedení Euro5, ruským zákazníkům vozy s motory plnícími normu Euro 4 nebo Euro 3, na Středním Východě pak v provedení Euro 2. Významný podíl na úspěších má i komplexní péče o zákazníka."
Na nových internetových stránkách www.avia.cz s novou koncepcí se zaměřením na maximální dostupnost informací je připravena komunikace se zákazníky a partnery a informace pro média.
TI Avia

Z tiskové konference AVIA
Alma II na rámovém podvozku AVIA (rozchod 1845 mm, rozvor 4500 mm, dvojmontáž na zadní nápravě) - červenec 2009 © BUSportál