Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
CROSSWAY Low Entry Line 12M Electric.©Michal Štengl

Na otevření depa pro ebusy COMETT PLUS v Táboře vyrazil Michal Štengl, šéfredaktor magazínu Transport a Logistika.cz, jak jinak než elektrickým autobusem. Naše redakce měla příležitost si bateriový autobus na 90 kilometrové trase jako spolucestující vyzkoušet. Linkový autobus IVECO CROSSWAY LE ELEC zapůjčený od Iveco Czech Republic je úplně nový vůz určený pro testování dopravců. U jihočeského COMETT PLUS jezdí od začátku prosince 2024 šest autobusů stejného typu na meziměstských trasách mezi Táborem, Mladou Vožicí a Vlašimí nebo Benešovem.

Na otevření depa pro ebusy COMETT PLUS v Táboře vyrazil Michal Štengl, šéfredaktor magazínu Transport a Logistika.cz, jak jinak než elektrickým autobusem. Naše redakce měla příležitost si bateriový autobus na 90 kilometrové trase jako spolucestující vyzkoušet. Linkový autobus IVECO CROSSWAY LE ELEC zapůjčený od Iveco Czech Republic je úplně nový vůz určený pro testování dopravců. U jihočeského COMETT PLUS jezdí od začátku prosince 2024 šest autobusů stejného typu na meziměstských trasách mezi Táborem, Mladou Vožicí a Vlašimí nebo Benešovem.

Stejně jako vozy pro COMETT PLUS byl "náš" CROSSWAY vybaven sadou 7 bateriových sad s celkovou kapacitou 485 kWh, dvě jsou umístěny v motorovém prostoru a pět ve střeše. Aleš Melich, jednatel COMETT PLUS, uvedl na akci spojené s otevřením depa a představením elektrických autobusů 20. února v sídle společnosti v Táboře, že Crosswaye na obou linkách ujedou denně téměř 350 km a dobíjí se jednou přes den a standardně přes noc. Výrobce garantuje s bateriemi s touto nejvyšší možnou kapacitou baterií dojezd 400 km. Michal Štengl měl s téměř plně nabitými bateriemi z Prahy dojezd 455 km. Při návratu z Tábora pak zbývalo 70 procent.

Co se týká jízdy samotné, vzdušný a pohodlný interiér se sedadly s vysokými opěrkami a větším prostorem pro nohy (zejména u dvojsedadel naproti sobě), ještě víc zpříjemňují tichou a plynulou jízdu. Na delší trase jsme si tyto vlastnosti užili více než na městských linkách s mnoha zastávkami. K našemu zážitku z jízdy přispěl samozřejmě řidič. Ovládat stroj, který má místo motoru baterie, chce cit a zkušenosti.

Podrobnosti se dočtete v magazínu Transport a Logistika.cz. Nejdříve v jeho tištěné verzi.

Fotografie my a Michal Štengl.


Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Z Tábora do Prahy elektrickým autobusem
Tři různé modely autobusů Iveco v COMETT PLUS 20. 2. 2025. Najdi 3 rozdíly:)