Dopravní společnosti jednaly o současné dopravní politice, veřejné i nákladní dopravě, legislativě ap. Předpremiéra tahače DAF XF105 s novým motorem PACCAR MX. Novým členem ADSSF BDS Velká Bíteš.
Dopravní společnosti jednaly o současné dopravní politice, veřejné i nákladní dopravě, legislativě ap. Předpremiéra tahače DAF XF105 s novým motorem PACCAR MX. Novým členem ADSSF BDS Velká Bíteš.
Valná hromada ADSSF vyhodnotila jako úspěšnou slavnostní akci k 15. letům ADSSF v hotelu VORONĚŽ
v lednu letošního roku. (Významné jubileum ADSSF v roce 2006. Fotoreportáž z oslav.)
Reprezentace MD ČR informovala o pravidlech pro poskytování dotací na obnovu vozového parku autobusů - podporou obnovy vozidel - pro rok 2006. Stav požadavků na finanční prostředky je tradičně v převisu. K začátku čerpání podpory dojde pravděpodobně v červnu - dopravci by uvítali pružnější administrativu a posun do dubna. Druhé kolo přidělování nevyčerpaných dotací proběhne v září. V podprogramu "Podpora obnovy vozidel veřejné linkové autobusové dopravy 2006" bylo přijato 83 žádostí dopravců s požadavky 368 milionů Kč - k dispozici je 200, v podprogramu "Podpora obnovy vozidel městské hromadné dopravy mimo DP 2006" bylo přijato 37 žádostí dopravců s požadavky 136,281 milionů Kč - k dispozici je 50. Byly přijaty i žádosti na dotace informačních systémů a na plynový pohon. Dále přinesl zástupce MD ČR komplexní informaci o zpracované další součásti Nové dopravní politiky a to sektorové strategie – DOPRAVNÍ OBSLUHY ÚZEMÍ.
Podrobně byl anylyzován dopad Nařízení evropského parlamentu a rady týkající se úpravy pracovní doby řidičů.
S aktuální informací o stavu v Ústeckém kraji seznámil zástupce Dopravního podniku Ústeckého kraje. (Ústecký kraj vypověděl smlouvu největšímu autobusovému dopravci.) Dopravci se seznámili s informacemi o stavu příprav novelizace a vypořádání připomínek k Nařízení Evropského parlamentu a rady č. 1191 o službách v oblasti veřejné železniční a silniční osobní dopravy, o stavu novelizace Zákoníku práce, o změnách v Nařízení 3820/85 a z oblasti informačních systémů zejména ve vztahu k čipovým kartám. Zástupci MD ČR ujistili o postupné akceptaci vlády Generálního plánu dopravní infrastruktury GEPARDI. Zazněly aktuální informace o stavu jednání s Odborovým svazem v dopravě.
Velkým problémem je nadále nedostatek kvalifikovaných řidičů v nákladní a osobní dopravě. Zazněly úvahy o učebním oboru s řidičskou specializací, možnosti rekvalifikací na Úřadech práce a zejména nábor řidičů z jiných zemí, především ze Slovenska, Ukrajiny, Bulharska ap.
VH byla informována o přípravě kongresu a slavnostního večera pod názvem „DEN DOPRAVY“ dne 11. 5. v Praze. (Součástí prvního ročníku veletrhu LOGIST bude i Den dopravy 11.5.2006.)
Dopravcům se prezentovaly společnosti DAF Trucks CZ a BARUM Continental. Společnost DAF Trucks CZ představila den před premiérou ve Vysokém Mýtě tahače DAF XF105 s novým motorem PACCAR MX 12.9. l s technologií SCR DeNOx (AdBlue) EURO 4 a 5.
Obsáhlou fotoreportáž naleznou oprávnění uživatelé přes logo ADSSF na Homepage BUSportálu nebo ZDE v rubrice ADSSF ostatní. Přihlašovací heslo si můžou oprávněné osoby vyžádat v redakci e-mailem, pokud ho neznají.
Reprezentace MD ČR informovala o pravidlech pro poskytování dotací na obnovu vozového parku autobusů - podporou obnovy vozidel - pro rok 2006. Stav požadavků na finanční prostředky je tradičně v převisu. K začátku čerpání podpory dojde pravděpodobně v červnu - dopravci by uvítali pružnější administrativu a posun do dubna. Druhé kolo přidělování nevyčerpaných dotací proběhne v září. V podprogramu "Podpora obnovy vozidel veřejné linkové autobusové dopravy 2006" bylo přijato 83 žádostí dopravců s požadavky 368 milionů Kč - k dispozici je 200, v podprogramu "Podpora obnovy vozidel městské hromadné dopravy mimo DP 2006" bylo přijato 37 žádostí dopravců s požadavky 136,281 milionů Kč - k dispozici je 50. Byly přijaty i žádosti na dotace informačních systémů a na plynový pohon. Dále přinesl zástupce MD ČR komplexní informaci o zpracované další součásti Nové dopravní politiky a to sektorové strategie – DOPRAVNÍ OBSLUHY ÚZEMÍ.
Podrobně byl anylyzován dopad Nařízení evropského parlamentu a rady týkající se úpravy pracovní doby řidičů.
S aktuální informací o stavu v Ústeckém kraji seznámil zástupce Dopravního podniku Ústeckého kraje. (Ústecký kraj vypověděl smlouvu největšímu autobusovému dopravci.) Dopravci se seznámili s informacemi o stavu příprav novelizace a vypořádání připomínek k Nařízení Evropského parlamentu a rady č. 1191 o službách v oblasti veřejné železniční a silniční osobní dopravy, o stavu novelizace Zákoníku práce, o změnách v Nařízení 3820/85 a z oblasti informačních systémů zejména ve vztahu k čipovým kartám. Zástupci MD ČR ujistili o postupné akceptaci vlády Generálního plánu dopravní infrastruktury GEPARDI. Zazněly aktuální informace o stavu jednání s Odborovým svazem v dopravě.
Velkým problémem je nadále nedostatek kvalifikovaných řidičů v nákladní a osobní dopravě. Zazněly úvahy o učebním oboru s řidičskou specializací, možnosti rekvalifikací na Úřadech práce a zejména nábor řidičů z jiných zemí, především ze Slovenska, Ukrajiny, Bulharska ap.
VH byla informována o přípravě kongresu a slavnostního večera pod názvem „DEN DOPRAVY“ dne 11. 5. v Praze. (Součástí prvního ročníku veletrhu LOGIST bude i Den dopravy 11.5.2006.)
Dopravcům se prezentovaly společnosti DAF Trucks CZ a BARUM Continental. Společnost DAF Trucks CZ představila den před premiérou ve Vysokém Mýtě tahače DAF XF105 s novým motorem PACCAR MX 12.9. l s technologií SCR DeNOx (AdBlue) EURO 4 a 5.
(Továrna DAF působí v holandském Eindhovenu od roku 1928. Mj. je prvním výrobcem, který zavedl technologii TURBO a INTERCOOLER (1958). V roce 2005 vyrobil DAF 41 000 vozidel. DAF dodává i pro autobusový segment - nápravy a motory - zejména pro VDL BOVA a VAN HOOL.)
Obsáhlou fotoreportáž naleznou oprávnění uživatelé přes logo ADSSF na Homepage BUSportálu nebo ZDE v rubrice ADSSF ostatní. Přihlašovací heslo si můžou oprávněné osoby vyžádat v redakci e-mailem, pokud ho neznají.