Timur Abied a Joanna Waskiewicz - Volvo Polska.
Kvalita - bezpečnost - životní prostředí
Široký sortiment městských, příměstských, linkových a turistických autobusů VOLVO vyjíždí od roku 1996 z Wroclawi.
Široký sortiment městských, příměstských, linkových a turistických autobusů VOLVO vyjíždí od roku 1996 z Wroclawi.
Kvalita - bezpečnost - životní prostředí
Široký sortiment městských, příměstských, linkových a turistických autobusů VOLVO vyjíždí od roku 1996 z Wroclawi.
Široký sortiment městských, příměstských, linkových a turistických autobusů VOLVO vyjíždí od roku 1996 z Wroclawi.
Přečtěte si nejnovější informaci Volvo Bus Corporation:
Největší investice do výroby autobusů 50 milionů dolarů přichází v roce 1998. To už je Volvo Bus Corporation také stoprocentním vlastníkem finské karosářské společnosti Carrus a dodává na trh kompletní autobusy Volvo. Areál Volvo Polska leží v současnosti na 23 hektarech, 40 tisíc m2 z toho je hala se čtyřmi linkami na výrobu autobusů. V areálu je také testovací hala, hala pro výrobu stavebních strojů a správní budova Přes půldruhého tisíce zaměstnanců se věnuje jak vlastní výrobě, tak distribuci v centru náhradních dílů, obchodní a IT činnosti. V samotné produkci autobusů nalezneme 30 žen (dotaz redakce).
Základ autobusů Volvo - podvozky - vzniká ve švédském Borås a jako komplety nebo tzv. kity jsou distribuovány k finální výrobě po celém světě. V samotném Švédsku je tradičním karosářem Volva Säffle, autobusy jsou dostavovány samonosnými šroubovanými karoseriemi z lehkých slitin. Tato koncepce je používána pro oblast Skandinávie. V ostatní Evropě volí Volvo koncepci svařovaného ocelového skeletu (Carrus). Zajímavostí je pro Evropu německý závod Volvo Bus Corporation v Heilbronnu, který produkuje "coache" se skeletem z černé oceli nejvyšší kvality pro tu nejnáročnější klientelu. Nerezový koncept opláštění autobusů Volvo zajišťuje vysokou životnost a nízké náklady na údržbu, ale zvyšuje pořizovací cenu.
Volvo Polska kompletuje autobusy s použitím komponentů od dalších dodavatelů, z nichž polovina má výrobu umístěnou právě v Polsku. Na čtyřech výrobních linkách ABCD je kompletován celý autobus, prochází lakovnou a provozními testy. Z linek A,B vyjíždějí městské nízkopodlažní autobusy jedno i dvoučlánkové (12 a 18m) na podvozcích B7L a B7LA s motory D7C nebo plynovými a převodovkou Voith nebo ZF. Linkové autobusy jsou produkovány na lince C a od roku 2003 na lince D i turistickém "coache" se dvěma nebo třemi nápravami.
Nový plynový motor Volvo Buses - lepší výkon a nižší úroveň emisí.
Nová továrna na zelené louce vyrostla v osmisettisícové Wroclawi už v roce 1994. Město leží v průmyslové jihozápadní části Polska s historickými vazbami a dobrým spojením na Německo a také nedaleko od českých hranic. Původní výroba nákladních automobilů byla motivována především snahou o odstranění celního zatížení. Poté, co celní důvody v roce 2001 pominuly, je výroba nákladních vozů v Evropě ve Švédsku a Belgii a v hale pro jejich výrobu ve Wroclawi se vyrábějí stavební stroje.Největší investice do výroby autobusů 50 milionů dolarů přichází v roce 1998. To už je Volvo Bus Corporation také stoprocentním vlastníkem finské karosářské společnosti Carrus a dodává na trh kompletní autobusy Volvo. Areál Volvo Polska leží v současnosti na 23 hektarech, 40 tisíc m2 z toho je hala se čtyřmi linkami na výrobu autobusů. V areálu je také testovací hala, hala pro výrobu stavebních strojů a správní budova Přes půldruhého tisíce zaměstnanců se věnuje jak vlastní výrobě, tak distribuci v centru náhradních dílů, obchodní a IT činnosti. V samotné produkci autobusů nalezneme 30 žen (dotaz redakce).
Základ autobusů Volvo - podvozky - vzniká ve švédském Borås a jako komplety nebo tzv. kity jsou distribuovány k finální výrobě po celém světě. V samotném Švédsku je tradičním karosářem Volva Säffle, autobusy jsou dostavovány samonosnými šroubovanými karoseriemi z lehkých slitin. Tato koncepce je používána pro oblast Skandinávie. V ostatní Evropě volí Volvo koncepci svařovaného ocelového skeletu (Carrus). Zajímavostí je pro Evropu německý závod Volvo Bus Corporation v Heilbronnu, který produkuje "coache" se skeletem z černé oceli nejvyšší kvality pro tu nejnáročnější klientelu. Nerezový koncept opláštění autobusů Volvo zajišťuje vysokou životnost a nízké náklady na údržbu, ale zvyšuje pořizovací cenu.
Volvo Polska kompletuje autobusy s použitím komponentů od dalších dodavatelů, z nichž polovina má výrobu umístěnou právě v Polsku. Na čtyřech výrobních linkách ABCD je kompletován celý autobus, prochází lakovnou a provozními testy. Z linek A,B vyjíždějí městské nízkopodlažní autobusy jedno i dvoučlánkové (12 a 18m) na podvozcích B7L a B7LA s motory D7C nebo plynovými a převodovkou Voith nebo ZF. Linkové autobusy jsou produkovány na lince C a od roku 2003 na lince D i turistickém "coache" se dvěma nebo třemi nápravami.
Článek o turistickém Volvo 9700 (v tomto typu jsme se na závěr návštěvy v areálu osobně svezli) s detailními technickými podrobnostmi a mnoha fotografiemi naleznete na BUSportále v květnovém článku
Volvo 9700 bude vozit české cestující na lince do Švýcarska
Kapacita závodu je okolo tisíce autobusů ročně, v loňském roce bylo vyrobeno přes pět set vozidel. Městské autobusy Volvo jezdí například v samotné Wroclawi, Budapešti, Ženevě, Berlíně, Nantes, Vilnijusu - u nás je najdete v Kroměříži a Frýdku-Místku.
Pozorní hostitelé.
Z výrobní haly Volvo Polska - autobusy.
Na návštěvě továrny byli slovenští dopravci a čeští novináři.
Volvo 9700 před lakováním.
Bezpečnost je heslem nejen pro finální produkt, ale i pro výrobu.
Tříosý Volvo 9700 vbarvě.
Exteriéry s hotovými autobusy.
Wroclavský NPK je stálým zákazníkem Volvo.
Wroclawská Florenc.

Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
Dopravní podnik města Brna pořídí 37 kloubových autobusů od…
Ve Vysokém Mýtě vyrobili další autobusy pro náhradní…


