Z Liberce do Prahy na síťovou jízdenku

Na dálkových linkách mezi městy Libereckého a Středočeského kraje a Prahou půjde od poloviny prosince cestovat na časové jízdenky IDOL a PID.
Reklama
Na dálkových linkách mezi městy Libereckého a Středočeského kraje a Prahou půjde od poloviny prosince cestovat na časové jízdenky IDOL a PID.
Organizátoři veřejné dopravy v Libereckém kraji (KORID LK), Středočeském kraji (IDSK) a v Praze (ROPID) připravili novou koncepci mezikrajských linek, jejímž cílem je zlepšení dostupnosti veřejnou dopravou.

Společně připravované mezikrajské linky budou zapojeny v obou integrovaných dopravních systémech, tedy IDOL na území Libereckého kraje a PID na území Středočeského kraje a Prahy. „Cestující tak budou moci kombinovat jízdní doklady obou IDS, a využívat tak výhod časových nebo síťových jízdenek,“ říká Jan Sviták statutární náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy.

Páteří celého spojení budou dálkové linky, které propojí různá místa Libereckého kraje s Prahou. Například linky z Českolipska, Jablonce nad Nisou nebo Turnova budou Prahy jezdit zhruba každou hodinu. Vybrané spoje pak budou z Turnova pokračovat směrem na Tanvald, nebo Semily a dále do hor (do Harrachova, nebo na Mísečky). Z Jablonce pak část spojů bude pokračovat směrem na Harrachov a Rokytnici nad Jizerou.

Změny dozná také spojení mezi Libercem a Mladou Boleslaví. Jednak dojde k posílení nabídky, ale současně bude většina spojů vedena až do Prahy. „Cílem není konkurovat expresním spojům komerčních dopravců, a to ani cenově. Ale ve spolupráci se Středočeským krajem chceme efektivně propojit linky z Liberce do Mladé Boleslavi a z Mnichova Hradiště do Prahy,“ vysvětluje Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK. Propojení linek nabídne možnost lepšího spojení obcí mezi Libercem a Mladou Boleslaví s Prahou. Pro cestující z Liberce však zajímavou novinkou budou okrajové spoje před 4. hodinou ranní a po půlnoci z Prahy. Na většině spojích bude nasazen částečně nízkopodlažní autobus. „A současně také věříme, že spojení budou využívat též lidé s omezenou schopností pohybu a orientace. Ostatně k tomu z minulosti připomínky evidujeme,“ doplnil Pospíšil. Na spojích do Škoda Auto bude i nadále v provozu komfortní 15m autobus, na který jsou cestující zvyklí.

Zlepšení nabídky spojení se cestující dočkají také na regionálních linkách, např. mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem, nebo Českým Dubem. „Jsme velice rádi, že se tento projekt, který připravujeme již od roku 2019 přiblížil ke zdárnému cíli. Současně věříme, že zlepšení spojení pomůže lidem také v době „pocovidové“, čímž lidem třeba umožníme lépe cestovat za prací, nebo za svými příbuznými,“ uzavírá Sviták.

Kompletní informace včetně návrhů jízdních řádů ZDE.