
Zleva: prezident ADSSS František Neterda, viceprezident ADSSF František Luža a prezident ADSSF Jaroslav Hanák.
v areálu Darovanský dvůr na Plzeňsku. Fotoreportáž.
v areálu Darovanský dvůr na Plzeňsku. Fotoreportáž.
Valná hromada probíhala pod vedením prezidenta ADSSF Jaroslava Hanáka. Ten se zmínil o současné etapě příprav Zákona o veřejné dopravě, který by měl být v souladu s Evropským nařízením o veřejných službách. Od zákona si dopravci slibují stabilizaci situace ve veřejné dopravě spolu s dlouhodobějšími platnostmi smuv o ZDO ve spolupráci se státní samosprávou. Podrobnosti doplnil zástupce Ministerstva dopravy.
Ministerstvo dopravy deklarovalo snahu o získání dodatečných prostředků do Programu podpory obnovy vozidel. Ten byl letos velice zkrácen oproti minulým létům. Dodatečné prostředky by se měly uplatnit zejména v autobusech na CNG. Oproti loňsku se posunulo kvůli novému statistickému vykazování pro Ministerstvo financí přidělování dotací u linkových na začátek července a u městských až na srpen. Nový Program pro obnovu vozidel je připraven k notifikaci v Bruselu s tím, že budou odděleny programy pro autobusy a drážní vozidla (trolejbusy a tramvaje) a částka se zvýší.
Dopravci se podělili o svoje zkušenosti s uzavíráním a platnostmi smluv dopravy v závazku veřejné služby. Tradičně se otevřel problém s prací řidičů v osobní dopravě - jak v souvislosti s problematikou dodržování zákonných ustanovení režimu v dopravě, tak i s hrozícím nedostatkem řidičů autobusů obecně v celé republice v souvislosi s odchodem současných "padesátníků" do důchodu. Řidič autobusu je v současnosti profese časově náročná s neadekvátním ohodnocením souvisejícím i s cenou času, který řidič tzv. "pročeká". S tím pak souvisí neatraktivita a nízká prestiž tohoto povolání.
V rámci valné hromady se dopravcům představila společnost HESTI zejména se sortimentem návěsů. S dopravci se rozloučil dlouholetý zástupce Ministerstva dopravy Jiří Navrátil, který po ukončení působení na ministerstvu přijal pozici u velkého českého dopravce.
Ministerstvo dopravy deklarovalo snahu o získání dodatečných prostředků do Programu podpory obnovy vozidel. Ten byl letos velice zkrácen oproti minulým létům. Dodatečné prostředky by se měly uplatnit zejména v autobusech na CNG. Oproti loňsku se posunulo kvůli novému statistickému vykazování pro Ministerstvo financí přidělování dotací u linkových na začátek července a u městských až na srpen. Nový Program pro obnovu vozidel je připraven k notifikaci v Bruselu s tím, že budou odděleny programy pro autobusy a drážní vozidla (trolejbusy a tramvaje) a částka se zvýší.
Dopravci se podělili o svoje zkušenosti s uzavíráním a platnostmi smluv dopravy v závazku veřejné služby. Tradičně se otevřel problém s prací řidičů v osobní dopravě - jak v souvislosti s problematikou dodržování zákonných ustanovení režimu v dopravě, tak i s hrozícím nedostatkem řidičů autobusů obecně v celé republice v souvislosi s odchodem současných "padesátníků" do důchodu. Řidič autobusu je v současnosti profese časově náročná s neadekvátním ohodnocením souvisejícím i s cenou času, který řidič tzv. "pročeká". S tím pak souvisí neatraktivita a nízká prestiž tohoto povolání.
V rámci valné hromady se dopravcům představila společnost HESTI zejména se sortimentem návěsů. S dopravci se rozloučil dlouholetý zástupce Ministerstva dopravy Jiří Navrátil, který po ukončení působení na ministerstvu přijal pozici u velkého českého dopravce.
Na valnou hromadu ADSSF téměř navazovalo setkání asociace ADSSS - materiál se připravuje.

Z jednání VH ADSSF.

Jaroslav Hanák a Martin Špryňar (ČESMAD Bohemia).

Nový a dlouholetý bývalý ředitel odboru financí a ekonomiky Ministerstva dopravy - Libor Tejnil a Jiří Navrátil a Jaroslav Hanák.

Jubilant Martin Bělovský, Jaroslav Hanák a další jubilant Radislav Kusák .

Náměstek ministra dopravy Petr Šlégr a Jaroslav Hanák.

Z prezentace společnosti Hesti.

Z prezentace společnosti Hesti.

Darovanský Dvůr je velmi příjemný areál.