Z jednání ADSSF: Prezident ADSSF Jaroslav Hanák a výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík © BUSportál
Autobusová doprava by měla být nadále stabilní bez ohledu na výsledky krajských voleb.
Autobusová doprava by měla být nadále stabilní bez ohledu na výsledky krajských voleb.
Prezident ADSSF Jaroslav Hanák seznámil účastníky valné hromady i z titulu své funkce prezidenta Svazu průmyslu a dopravy s aktuálním stavem ekonomiky nejen ve vztahu k dopravě. Zdůraznil dobrý stav strojírenství a relativně nízkou nezaměstnanost. Je oprávněný předpoklad, že bez ohledu na volby bude kontinuálně zajišťována veřejná doprava. Jaroslav Hanák upozornil na význam mezinárodní konkurenceschopnosti ČR ve spojení s podporou technického vzdělávání, zmínil i tendence demografického vývoje. Přestože prostředky v Programu obnovy vozového parku, který má notifikaci do roku 2013, jsou opět nulové, je nadále šance na čerpání protředků na pořízení nových autobusů z prostředků ROP. Ministerstvo životního prostředí pak z rezerv podpoří obnovu vozového parku o vozidla na alternativní paliva. Jaroslav Hanák připomněl význam vzdělanosti a investic do vzdělávání a nutnost podpory technickému školatví.
Výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík uvedl informace o fondu Ministerstva práce a sociálních věcí pro rekvalifikace. Spolu s Jaroslavem Hanákem se zamýšleli nad nízkou kvalitou řidičů při současné dostatečné kvantitě. Investice pro vyškolení nového řidiče jsou pro firmu velkou zátěží, naproti tomu jistota, že proškolený zaměstnanec firmu neopustí, žádná. Cestou by bylo získat prostředky pro získávání kvalifikace vně dopravních firem. Byly zmíněny i předdůchody a otázka, zda se týkají vůbec profese řidič.
Viceprezident sesterské ADSSS František Neterda rozebral problematiku slev ze zákona. Dlouhodobě diskutované sjednocení slev je opět odloženo. Prostředky na kompenzace jsou uvolněné i pro rok 2013. V budoucnu je pravděpodobné, že dojde k omezení slev zejména ve skupině 15 až 26 let, patrně snížením horní věkové hraniće. Slevy v této skupině tvoří 50 % kompenzovaných slev. Zmínil se i o statistice prostředků, které kraje investují do autobusové dopravy. Kromě Středočeského kraje, kde tyto prostředky klesly, ostatní kraje prostředky zvýšily. Nová vyhláška o jízdních řádech bude k připomínkám na podzim.
Jan Kotík seznámil s aktuální situací v informačních systémech v ČR i o tendencích v rámci Evropy včetně aktivní české účasti. Apeloval na dopravce, aby v internetovém předprodeji akceptovali kódy místo cestujícím vytištěné jízdenky.
Zástupci dopravních společností vyhodnotili situaci ve veřejné dopravě podle regionů. Např. obnova vozového parku autobusů proběhla jak z prostředků ROP, tak z prostředků firem.
Prostor měla i další témata včetně problematiky nákladní dopravy.
Závěrem VH se představila společnost BUSTRADE se značkami autobusů Yutong a BMC. Zástupci společnosti Cummins pak přiblížili zejména program výroby motorů a nejnovější technologii EURO 6. Vrátíme se samostatně k prezentaci linkového autobusu Yutong a ke Cumminsu.
Výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík uvedl informace o fondu Ministerstva práce a sociálních věcí pro rekvalifikace. Spolu s Jaroslavem Hanákem se zamýšleli nad nízkou kvalitou řidičů při současné dostatečné kvantitě. Investice pro vyškolení nového řidiče jsou pro firmu velkou zátěží, naproti tomu jistota, že proškolený zaměstnanec firmu neopustí, žádná. Cestou by bylo získat prostředky pro získávání kvalifikace vně dopravních firem. Byly zmíněny i předdůchody a otázka, zda se týkají vůbec profese řidič.
Viceprezident sesterské ADSSS František Neterda rozebral problematiku slev ze zákona. Dlouhodobě diskutované sjednocení slev je opět odloženo. Prostředky na kompenzace jsou uvolněné i pro rok 2013. V budoucnu je pravděpodobné, že dojde k omezení slev zejména ve skupině 15 až 26 let, patrně snížením horní věkové hraniće. Slevy v této skupině tvoří 50 % kompenzovaných slev. Zmínil se i o statistice prostředků, které kraje investují do autobusové dopravy. Kromě Středočeského kraje, kde tyto prostředky klesly, ostatní kraje prostředky zvýšily. Nová vyhláška o jízdních řádech bude k připomínkám na podzim.
Jan Kotík seznámil s aktuální situací v informačních systémech v ČR i o tendencích v rámci Evropy včetně aktivní české účasti. Apeloval na dopravce, aby v internetovém předprodeji akceptovali kódy místo cestujícím vytištěné jízdenky.
Zástupci dopravních společností vyhodnotili situaci ve veřejné dopravě podle regionů. Např. obnova vozového parku autobusů proběhla jak z prostředků ROP, tak z prostředků firem.
Prostor měla i další témata včetně problematiky nákladní dopravy.
Závěrem VH se představila společnost BUSTRADE se značkami autobusů Yutong a BMC. Zástupci společnosti Cummins pak přiblížili zejména program výroby motorů a nejnovější technologii EURO 6. Vrátíme se samostatně k prezentaci linkového autobusu Yutong a ke Cumminsu.
Z jednání ADSSF: Viceprezident ADSSS František Neterda a prezident ADSSF Jaroslav Hanák © BUSportál
Z jednání ADSSF © BUSportál
Z jednání ADSSF © BUSportál
Prezentace autobusů BMC a Yutong © BUSportál
Prezentace autobusu BMC © BUSportál
Prezentace autobusů BMC a Yutong © BUSportál
Prezentace autobusů BMC a Yutong © BUSportál
Prezentace motorů Cummins © BUSportál
Jaroslav Hanák s jubilanty: Milanem Štíbrem a
Milanem Smejkalem © BUSportál