Z archivu Vlastimila Tělupila: Škoda 706 RO se zkráceným rozvorem

pro horský provoz v terénu i se sněhovými řetězy.
pro horský provoz v terénu i se sněhovými řetězy.
Z informací, které jsem našel, plyne, že na výstřižku je autobus Škoda 706 RO-H "horský", který byl určený pro provoz v horských oblastech a na úseky kde bylo hodně zatáček v horských oblastech. Vznik tohoto autobusu spadá do let 1957 -1959, kdy Marp Bratislava řešil konkrétní ukoly "Modernizace automobilů a rekonstrukce autobusu Škoda 706 RO na 706 RO-H "horský", při tom hlavní rekonstrukcí bylo zkrácení rozvoru, díky čemuž se zmenšil poloměr otáčení z 24,4 m na 15,6 m. Také jedna z neověřených informací uvádí, že byl tento autobus postaven na podvozku nákladního automobilu Škoda 706 R. Počet vyrobených kusů se mi zatím nepodařilo zjistit, ale stále pátrám. Věřím , že se najde někdo, kdo může moje informace doplnit.
Vlastimil Tělupil

BUSportál: Tuto fotografii spolu s další ze stejného "výletu" ze sbírky Juraje Hlaváče v menším rozlišení bez podtitulku z časopisu lze najít i v knize Karlů Václavíků Škoda a Liaz I. Je zde uvedeno, že se jedná o prototyp postavený v MARP Bratislava (Mechanizačný a regeneračný podnik, předchůdce BAZ).

Z archivu Vlastimila Tělupila: Škoda 706 RO se zkráceným rozvorem