
Se Škodou 706 RO v roce 1958 © S. Leinweber
Záběry a postřehy z Františkových Lázní. Škoda 706 RO v roce 1958 a ještě jedno barevné RTO.
Záběry a postřehy z Františkových Lázní. Škoda 706 RO v roce 1958 a ještě jedno barevné RTO.
Na záběrech z archivu Leinweberových je zachycen i počátek řidičské kariéry Milana Leinwebera s kabinovým autobusem Škoda 706 s vlekem a také již neexistující profese - průvodčí. Ta na lince do Františkových Lázní dlouhé 6km přestoupila ve Střížově do vleku a prodala a štípla lístek. Na této lince se jednalo i o nejdéle sloužící průvodčí do zrušení této profese v tomto regionu.
Před společenským domem ve Františkových Lázních, kde se mimochodem točil i film Kdyby tisíc klarinetů, je vyfotografován autobus Škoda 706 RTO Milana Leinwebera. "Tenkrát mne tatínek vzal sebou a já čekal a hlídal autobus v době, kdy si byl pro povolení k vjezdu do lázeňského území na MěNV. Zajímavé je, že kolonáda byla průjezdná jako veřejná silnice. Teprve začátkem sedmdesátých let byla doprava svedena do souběžné ulice okolo lázní, a tak vzniklo před sochou "Františka" esíčko, kterým se jezdí dodnes. Průjezd lázněmi pak už byl jen na povolení. Bylo to opatření jednak pro ošetření ztrácejících se pramenů a také pro omezení hluku z dopravy pro zachování statutu lázní. Na vyznačení přechodů byly použity velké kulaté cvočky zalité přímo do asfaltu.Z balkonu Vojenského domu na kolonádě často lázenské hosty zdravil president Ludvík Svoboda. Fotografie RTO byly pořízeny pro výběr na diplom k 500 000 km bez nehody, " vypravuje Slavomír Leinweber. Další z fotografie nejen z lázní jsme uveřejnili v úvodním materiálu:
Před společenským domem ve Františkových Lázních, kde se mimochodem točil i film Kdyby tisíc klarinetů, je vyfotografován autobus Škoda 706 RTO Milana Leinwebera. "Tenkrát mne tatínek vzal sebou a já čekal a hlídal autobus v době, kdy si byl pro povolení k vjezdu do lázeňského území na MěNV. Zajímavé je, že kolonáda byla průjezdná jako veřejná silnice. Teprve začátkem sedmdesátých let byla doprava svedena do souběžné ulice okolo lázní, a tak vzniklo před sochou "Františka" esíčko, kterým se jezdí dodnes. Průjezd lázněmi pak už byl jen na povolení. Bylo to opatření jednak pro ošetření ztrácejících se pramenů a také pro omezení hluku z dopravy pro zachování statutu lázní. Na vyznačení přechodů byly použity velké kulaté cvočky zalité přímo do asfaltu.Z balkonu Vojenského domu na kolonádě často lázenské hosty zdravil president Ludvík Svoboda. Fotografie RTO byly pořízeny pro výběr na diplom k 500 000 km bez nehody, " vypravuje Slavomír Leinweber. Další z fotografie nejen z lázní jsme uveřejnili v úvodním materiálu:
Připravujeme: Z ČSAD na Chebsku

Před vlakovým nádražím ve Fr. Lázních (s pouzdrem na fotoaparát) © S. Leinweber

S kolegy a průvodčí před Škodou 706 RO © S. Leinweber

Souprava s vlekem před vlakovým nádražím ve Františkových Lázních © S. Leinweber

Oběd ve vleku © S. Leinweber

Škoda 706 RTO před Společenským domem ve Fr. Lázních © S. Leinweber