
Z archivu Josefa Svobody: Praga NDO.
podniku hlavního města Prahy. Neuvěřitelných 750000 kilometrů za volantem vedle zaměstnání technika, garážmistra ...
podniku hlavního města Prahy. Neuvěřitelných 750000 kilometrů za volantem vedle zaměstnání technika, garážmistra ...
Není až takovou zvláštností, že se za volant autobusu dostanou také dispečeři, garážmistři, dílenští. Ti si často s chutí sednou za volant navíc ke své práci. Původně vyučený automechanik Josef Svoboda byl jedním z nich. Kromě toho, že ho řízení bavilo, to znamenalo i zajímavý přivýdělek. Josef Svoboda začínal jako řidič autobusu v podnikové dopravě a veřejně si premiéru odbyl při spartakiádě, kdy vozil cvičence "od tanku na Strahov". Pak už jezdil na veřejných linkách DP ještě i s průvodčími. Hlavním zaměstáním bylo vždy něco okolo techniky v dílně, jeho domovským depem byly Dejvice. V roce 1987 přešel Josef Svoboda na metro. V současnosti je sice v důchodu a má mnohé zdravotní problémy, ale můžete ho potkat tam, kde se sjedou historické autobusy, které nepřestal mít rád.
Dagmar Braunová

Z archivu Josefa Svobody: Výlet Davle Štěchovice s RTO.

Z archivu Josefa Svobody: Z dodávky cca 10 nových RTO MTZ do Dejvic.

Z archivu Josefa Svobody: Z dodávky cca 10 nových RTO MTZ do Dejvic.

Z archivu Josefa Svobody: Z dodávky cca 10 nových RTO MTZ do Dejvic.

Z archivu Josefa Svobody: Řidič Josef Svoboda s maminkou u autobusu RTO- zájezd do Pece pod Sněžkou.

Z archivu Josefa Svobody: Z metra - pohon eskalátoru ET.


Josef Svoboda v létě 2009 - v čepici směnového garážmistra z roku 1981.